Monday 19 December 2011

Sushi Food... A Different Experience !!!

(Michel, Spencer, Gio)
(Sushi , sushi, sushi, sushi en nog eens sushi)


Amsterdam 19 december 2011,


Wat een belevenis was dat... het zou er toch een keer van komen. Ik had nog nooit in mijn leven "Sushi" gegeten. Rauwe Vis was nooit mijn ding.


Vorige week dinsdag was het zover. Op stap met vrienden, naar "Sushi Restaurant SUMO" op het Leidseplein. "SUMO" is een twee-etage tellende hippe tent, waarbij het gezien de drukte zeer raadzaam is om je plek te reserveren.


En ik moet eerlijk zijn, het is best te doen "het sushi eten". Hoe merkte ik dat bij mezelf? Ik slikte het voedsel niet in een keer door, maar bleef gewoon doorkauwen op de rauwe vis. Had dat nooit van me verwacht.


Het geheim is Wasabi. Met deze groene sambal-achtige saus wordt rauwe vis eten kinderspel in plaats van een lastige hachelijke situatie. We hadden vreselijk veel eten besteld die dag. Na vijf uurtjes tafelen, hadden we het wel gezien.


Bij een Sushi bar is het overigens niet alleen maar Sushi wat de klok slaat. Er zijn ook bekende rund-, kip- en gefrituurde visgerechten te verkrijgen. Dus voor ieder wat wils.


Een ding weet ik wel zeker, ik ga dit vaker doen !!!!!!

No comments: