Tuesday 19 February 2013

Mobiel Gecrasht , wat nu !?!?!




Amsterdam 19 februari 2013,


Vorige week, heb ik zeker een aantal dagen zitten stressen met mijn mobiel.
Aangezien een nieuw Android-Mobiel toch veel geld kost, wil ik op zijn minst nog een jaar met mijn oude Samsung Galaxy 1 omgaan.



Mijn Android was zeer traag geworden en bleef continu haken. Met andere woorden stress, ja ik weet nog hoe langzaam het Whatsappen ging, echt triest.



Bij Mycom heb ik een MicroSD kaartje gekocht en heb ik met veel moeite een back-up kunnen maken van mijn Apps. Ik zeg erbij met veel moeite. De enige beschikbare applicatie die mij goed heeft geholpen was Sandisk Memory Zone.



Ik blog hierover om jullie er toch over bewust te maken, dat als je een computer of je mobiel  bezit, je toch een back-up moet hebben/maken. Het kan altijd misgaan !!!


Soschicken.nl, een lifestyle-website, kwam met 3 basics om jezelf te beschermen tegen toekomstige problemen:



1. Neem Backups Serieus !

Goed is het als je minimaal twee backups hebt. Denk hierbij aan een externe harde schijf. Maar ook aan cloud -software. Cloud houd in dat je je bestanden online kan opslaan , zonder een geheugenschijf thuis. Mocht je een harde schijf kopen, denk eventueel aan de aanschaf van een Solid State Schijf. Deze zijn kwalitatief beter en moeilijker stuk te krijgen dan een normale harde schijf.


2. Regel Je Online-Privacy goed !

Facebook, Hyves, Google+, allemaal  leuk, maar wees bewust dat je je privacy prijs geeft.
Goeie tips zijn om een reserve e-mailadres aan te houden en om eventueel nep telefoonnummer op te geven. Tegenwoordig kan je ook incognito-browsen op het net, zonder dat andere computergebruikers zien, welke sites je hebt bekeken.


3. Investeer in je veiligheid !

Belangrijk is om verschillende "sterke" wachtwoorden aan te houden voor de verschillende sites of apparaten. Maak gebruik van een Firewall. Ik gebruik zelf AVG virusscanner. Ben er zeer tevreden over. Zet een password op je WIFI.  Ik raad je dat zeer aan. Als iemand op jouw netwerk films begint te downloaden, dan kan je WIFI plat gaan, door de zware bestanden (zelf meegemaakt).


bron : sochicken.nl 

Lees hier meer:
Hoe Kwetsbaar is jouw digitale leven?
AVG virusscanner
Sandisk Memory Zone


No comments: