Monday 3 March 2014

20 van Alphen : 1 uur 32 minuten 21 seconden !!!!

(Gio Bij Alphen NS)



Alphen aan den Rijn 2 maart 2014,


Afgelopen weekend meegedaan aan de 20 van Alphen. In een vrij knussig gezelschap van duizenden hardlopers. De route voerde door het noorden van Alphen, de Zegerplas en het Groene Hart.


Dit is een lekkere opstart voor de komende voorjaar-marathons in maart en april. Ik heb wederom genoten. Temeer omdat ik mijn veel jongere collega die meeliep, heb verslagen. Uiteraard gaat het om je eigen prestatie. Het is en blijft een wedstrijd tegen jezelf.


20 kilometer is niet niks. Ik heb er zelf 1 uur 32 minuten en 21 seconden overgedaan. Mijn doel was eigenlijk 1 uur 35 minuten en 40 seconden. Dus ik ben zeer trots op deze prestatie !!!


Bij het 17 kilometerpunt moest ik aan de kant stoppen om kramp. Ik verloor hier minstens 30 seconden. Tegen een boom strekte ik mezelf en ging weer voorzichtig verder.


Een vrouw die na afloop op de derde plaats, binnen haar categorie, zou eindigen, heb ik nog kunnen volgen voor het tempolopen tot aan de finish.


Ik was uiteindelijk blij met de volbrenging, omdat ik twee weken voor deze wedstrijd,  veel last had van trainen rond de 10 graden. Dat is voor mij al te warm. Ik hield namelijk bij trainingen de snelheid van 13 km p/u  maar 3 km vast.


En zie nu mijn uitslag : 12.994 km/u  over 20 km, dat is super !!!!

website :  20 van Alphen 


Groeten Givani

Details

Startnummer 6638
NaamGiovanni Monsanto
Woonplaats / verenigingAmsterdam Zuidoost
Afstand20 km prestatieloop
CategorieMan
Totaal plaats97 / 873
Categorie plaats94 / 697
Snelheid12,994 km/uur
10,5 kilometer46:03
15 kilometer1:06:53
Bruto tijd1:32:26
Nettotijd1:32:21





No comments: