Tuesday 14 May 2019

Singapore 2019, dag 5

Singapore, 13 mei 2019

(Vanaf Chinatown , een uur met de bus naar Changi Village, ik zou deze dag natuureiland Pulau Ubin bezoeken)

(Hier de overtocht naar Pulau Ubin voor 3 Sing dollar, oh ja, boot vertrok alleen als er in totaal twaalf meevarende waren. Dus je moest wachten tot de boot vol was, kon kort of lang duren)

(Op de boot een berg op het grensgebied tussen Maleisiƫ en Singapore)

(Enkele meevarende op de boot, meneer met bril, rechts,  bleek achteraf een boeddhist uit Estland te zijn)

(Aankomst op Pulau Ubin, traditionele boeddhistische vlaggen)

(Had een fiets tot mijn beschikking op het eiland voor 6 Singa Dollar, cheap)

(Op het eiland kon je zien hoe Singapore eruit zag, voordat de stad bebouwd werd. Modder, wetlands en moerassen)

(Was echt een aangename escape uit het stadsleven)

(Hier mangroves)

(Chek Jawa Wetlands, een beschermd natuurgebied op het eiland)
(Modderstranden en de meest rare vogelgeluiden , die je kon bedanken)

(Ik was bang voor dengue muggen, had me helemaal ondergedompeld in 50 % deet)

(Vanaf het eiland , kon je elke twee minuten een vliegtuig zien, Changi Singapore airport is niet ver vandaan)

(Hier nog eentje)

(Ik zag bij wijze van spreke honderden van deze modderkrabben)

(In het bos een grote nootsoort)

(Op het modderstrand een wilde varken)

(Had ze niet verwacht, was wel geschrokken, ik dacht gewoon rustig doorfietsen, net doen of ze je vrienden zijn. Gelukkig niks, ze maakte plaats.

(Onder een shelterhut tegen bliksem, deze salamanders)

(Aan het eind van de middag, met de boot terug naar Changi Village)

(Bij Changi Village, begint ook Changi Beach)

(Onderweg van Changi Village naar Pasir Ris passeerde ik deze blauw witte moskee)

(Het is Ramadan, "Salam aidilfitri"  is een positieve groet in de vastenmaand)


(Geylang Serai markt, met veel producten die in het Midden-oosten te vinden zijn)

(Zeer leuke sfeer op deze Geylang Serai Markt)

(Nog meer tapijten)

(Prachtige gekleurde huizen in de wijk Joo Chiat)

(Nog een rij met pasteltinten)

(Mooie gevel van Sri Senpaga Vinayagar tempel in de wijk Joo Chiat)

(In de tempel was een ceremonie aan de gang)

(Central Business District by night)

(Marina Bay en de lichtjes)


No comments: