Tuesday 16 December 2008

Amsterdamse Poort - Winkelcentrum van een Wereldstad



"Fawaka , nanga mi boen', ik ga effe naar Poortje"

Het leuke van het feit als je in Zuidoost woont, is dat je met de metro overal bijkomt.

Ik woon zelf in de wijk Gein. Bij mij in de buurt heb je winkelcentrum Reigersbos en als ik de metro pak, sta ik in 9 minuten in de Amsterdamse Poort. Een heel leuke winkelplek, omdat het elke dag gezellig druk is. Er bevinden zich veel kantoren en scholen in het gebied, waardoor er altijd mensen te vinden zijn.

Nu met kerst hebben ze een heel intieme kerstmarkt tot eind december. Leuke kerststalletje met kerstprodukten. Het fijne van de Poort is het feit dat er een verscheidene etniciteit aan mensen te vinden is.

Hoogtepunten:

- Shopperhal

een supergezellige overdekte markthal. Met heel veel kleine ondernemers. Hier haal ik mijn sokken en kleine cadeautjes.

- KFC restaurant

Mijn favoriete fastfoodtent hier in Nederland. Word up, Givani's choice !!!

- Alle bekenden winkelketens te vinden

Wat wil je meer (Blokker, Etos, Hema, Xenos, WE, H&M, Belcompany, T for Telecom, Dixons, Wibra, BCC, Aldi, Lidl, Albert Heyn, Intertoys, Kijkshop, Vero Moda, Zeeman, ANWB, Gall & Gall, FEBO, McDonald's, Free Record Shop, Forecast, Kruidvat, Dolcis etc........)

Carpe Diem Tip:
"So if you're still looking for a Christmas Present hop on the metro to Bijlmer/Arena and visit Amsterdamse Poort"


Sweet Shopping,
Don Givani


No comments: