Monday 11 August 2008

Roti - het mjam mjam effect


Carpe Diem houdt voor mij ook Lekker Eten in.
Roti is voor mij een van de lekkerste gerechten
op deze planeet!!! Je eet zo je vingers bij op.

Ben je dol op Massala dan is dit echt een Must.
Het is een Hindoestaanse gerecht, dat door
alle Surinaamse bevolkingsgroepen wordt gegeten.
Roti betekent in het Hindi : "brood".

Het is een soort gekruide pannenkoek dat word
geserveerd met groenten (kousenband of sperziebonen),
aardappelen, eieren, massala en vlees (kippenvlees,
lamsvlees). Het aangename van roti is dat je het met
je handen kan eten. Het sterke punt van dit gerecht
vind ik persoonlijk de Massala, dit is zo lekker!!!

Daar ik dol ben op filetvlees eet ik meestal
Roti met lamsvlees of Roti met kipfilet.
En natuurlijk drink je een echte Surinaamse Soft
(Groene Fernandes) erbij. Zalig !!!

Dus wil je het mjam mjam effect ervaren,ga
eens langs een roti centre in Amsterdam of
een Surinaams eethuisje en go get 'm !!!

Oh ja belangrijk is om dit gerecht niet
te vaak te eten, anders treed er gewenning op.
Maar gewoon van tijd op tijd, dan geniet
je er het meest van !!!

Ciao Ciao
Givani

No comments: