Monday 18 August 2008

Beijing 2008 - The Olympic Games


Nog precies een week te gaan tot en met 24 augustus en ik kan je zeggen dit gebeuren heeft een zeer positief gevoel op mij. Ik haat tv kijken en geloof me ik heb er echt een hekel aan, maar voor de Spelen blijf je thuis voor de buis. Ik geniet er echt van !!!

Alle emoties worden goed visueel gebracht door EUROSPORT. Kijk niet naar Nederland 1, want daar is de focus teveel gericht op Nederlandse sporters. Eurosport is de Allrounder. Met aandacht voor alle sporten en een goeie formule zodat je bijna niks mist. Vooral de dagelijkse hoogtepunten zijn bij Eurosport van een hoge kwaliteit.

Voor mij is het zeker Carpe Diem , omdat ik zelf een sportfanaat ben. Als ik alles opnieuw kon doen vanaf toen ik jong was, dan had ik zelf heelveel sporten beoefend om te kijken waar ik in goed zou zijn. Zelf heb ik 6 jaar getafeltennist. Amsterdam 3 klasse was het hoogst wat ik ooit haalde. Ik kan nu nog vrij goed tafeltennissen.

Ik ben zelf geïnteresseerd in interviews, dan kan je zien of een persoon je aanstaat. Natuurlijk ben ik voor Nederlandse sporters, maar als een persoon zo'n grote ego heeft "van kijk naar mij ik doe het effe" dan zal de sympathie die ik heb voor deze persoon meestal snel verdwijnen.

Prins Willem-Alexander maakte zich onlangs sterk dat Nederland een sportnatie moet worden. Ik zou zeggen "kijk naar het collegesysteem in Amerika". Zo creëer je competitie. Over de Amerikaanse sportmentaliteit zeggen ze niets voor niets : "Het is de dood of de gladiolen".

Voor mij zijn de hoogtepunten tot nu toe:

- de recordjacht van Michael Phelps, 8 gouden medailles, ben blij dat ik het gebeuren op tv heb kunnen zien.

- de twee Chinese gouden medailles voor Jingjing GUO bij het dames schoonspringen.

-De 100 meter van de Jamaicaan Usain Bolt. Een nieuwe wereldrecord echt prachtig. En hoe hij het deed. Er moet een concurrent nog geboren worden, want deze jongen gaat nog lang mee.

-De gouden medailles voor de zusjes Williams (USA) bij dubbeltennisfinale.

-Rafael Nadal (Spanje) een gouden medaille bij singel herentennisfinale.

-De vele Engelse sprintgoudmedailles bij het fietsen op de baan.

-Zwitsers goud voor Fabian Cancellara bij de individuele tijdrit en het brons voor Amerikaan Levi Leipheimer.

-De Nederlandse damesestafette 4 keer 100 meter met de knappe Ranomi Kromowidjojo. Zij heeft een weblog, kijk op www.ranomi.nl .

-Jamaicaanse sprinters zowel bij de heren als de dames die de Amerikaanse sprinters pakslaag geven.


Zoals gezegd ik ben een echte sportfanaat en ik ben echt benieuwd wat er de komende week nog zal gebeuren bij de teamsporten. Gaat Nederland het redden bij het hockey? Amerika bij het basketbal? Cuba bij het damesvolleybal? Brazilië bij het voetbal en wat doen de Nederlandse dames waterpoloërs? Ik kom zeker aan me trekken. Voor mij is dit zeker Carpe Diem !!!

Over vier jaar wil ik als toeschouwer zeker aanwezig zijn bij de Spelen in Londen.


Enjoy and watch,
Don Givani

No comments: