Monday 8 September 2008

Albert Cuypmarkt - Alles in een handomdraai !


Carpe Diem houdt voor mij ook de sfeer van een stad tot je opnemen.
In Amsterdam heb je de Albert Cuypmarkt. Hier kan je de "stadse" sfeer goed proeven.

Deze markt is de drukste van Nederland en een van de grootste van Europa met zo'n 270 kramen.

Als je deze markt benaderd vanaf het begin, bij de McDonald's, is wat je opvalt, dat alle drie-etage woningen netjes langs een rij staan. Je merkt gewoon dat je in een echte stad zit. Dit geeft een bepaalde charme, welke je in De Pijp ervaart. De Pijp is een woonwijk met een hoge dichtheid aan woningen. Er wonen op dit kleine woongebied 33.000 mensen.

Zelf heb ik veel met de Albert Cuypmarkt. Ik haal er mijn spijkerbroeken, tassen en nog veel meer. Het meest gezellige stuk is het stukje tussen de McDonald's en de plek waar de Visboeren staan. Als je doorloopt richting Van Woustraat wordt het minder druk.

Ik kan me voorstellen dat als de NoordZuidlijn gaat rijden, deze markt zeer populair wordt. Immers dan sta je vanaf de Dam (hartje stad) met twee metrostops meteen bij de voordeur van de AlbertCuypmarkt.

Waarom hou ik van het Albert Cuypgebied ?

Je hebt er echt alles in een handomdraai :

Alle drogisterijen (Dirk, Etos, Kruidvat), WE, Kijkshop, HEMA, Blokker, Surinaamse eettentjes, het gezellige Heinekenplein, Van der Helstraat met veel terassen, MyCOM, UPC Center, McDonald's, Jeanswinkels, Footlocker, Goede Loungetenten bij 1e van der Helststraat. Dirk van de Broek (grote supermarkt), twee postkantoren en natuurlijk de markt met alle verschillende uiteenlopende produkten.

Aanrader: Surinaams eethuis , Marlon , 1e van der Helststraat 55, haal daar een Nasi met Saté, te lekker voor woorden.


Groeten Givani

No comments: