Monday 22 September 2008

Dam tot Damloop - 16 KM - 21 september 2008


Ik heb het gehaald, YES, ik heb het gehaald!!!!

Wat een feest was dit. Dankzij Stichting Eigen Gezicht en ING-Orangefield Trust was er voor mij toch nog een plek om mee te doen. En geloof me ik heb ECHT GENOTEN. Het parcour 16.1 KM heb ik afgelegd in 1 uur 24 minuten en 40 seconden .

Het gedeelte in Kadoelen, Amsterdam was echt gezellig. Mooie huisjes, leuk volk, het leek alsof de hele buurt leeft voor deze jaarlijkse loop. Ook bij het binnenkomen van Zaandam was het beregezellig. Her en der op straat blockparties met keihard muziek. Veelal toepasselijke Nederlandse muziek zoals: Opzij, opzij (Herman van Veen) of Kedeng, Kedeng (Guus Meeuwis). En we hadden het getroffen, het was echt mooi weer.

Ik had zelf niet zoveel moeite met het parcour. Ik had in de vier weken daarvoor al drie keer 18 km hardgelopen en de week voor dit evenement veel rust genomen (veel slapen). Toch kreeg ik bij het 8 Km punt een paar steken in mijn zij. Gelukkig vond ik dat moment een vrouw die in precies dezelfde cadans liep als ik. Met haar de rest van het parcour afgelegd. Ik had haar bij de finish nog hartelijk bedankt voor het aanhouden van het strakke tempo.

Aan het eind gingen we nog met alle lopers van ING-Orangefield Trust even nababbelen bij het kraampje van het goede doel. Hier word je echt bewust, waarvoor je hebt gelopen. Mocht je na het lezen van dit verslag nog een gift willen doen, dan kan deze gestort worden op 49.43.775 t.n.v. Stichting Eigen Gezicht. Website : http://www.eigengezicht.nl/

Leuke details van deze Damloop:

- Onderweg zag ik een vrouw met rugnummer aan de zijkant staan, ik zei moet je niet lopen, zei ze, ik wacht nog een uurtje. Ze begon dus niet bij het begin, maar halverwege het parcour.

- Onderweg waren toejuichingen van duizenden mensen, een onbekende riep op een persoonlijke manier mijn rugnummer "komop 8568!". En dat geeft toch een kick van ondersteuning.

- Sommige mensen in Buiksloot en Kadoelen boden drinken aan, een enkele had een heuse tuindouche langs de weg geplant, waaronder je heen kon lopen. Echt te gek.

- De IJtunnel is toch een forse afstand, als je er in duikt dan daal je af, maar op het middenpunt ga je weer naar boven en dan is het erg zwaar, je tempo daalt naar een bedenkelijk niveau.

- De straatfeesten in Buiksloot, Kadoelen en Zaandam maakten dit evenement een "WARE" evenement

Carpe Diem houdt in dat je echt leuke dingen doet. Dit was echt te gek, ik hoop er volgend jaar weer bij te zijn. Michel (vriend van mij) probeert mij nu te paaien voor de halve marathon van Egmond, wie weet???


Groeten Don Givani

No comments: