Monday 1 September 2008

Gaasperplasloop - 4.5 KM


Een van mijn hobbies is "Staying Fit". Daar ik geen tijd heb voor competitieve sporten, doe ik aan hardlopen. Hardlopen is een goede cardio training. Ik doe het om de twee weken. Als ik het elke week zou doen, dan zou het leuke eraan verdwijnen en dan wordt het een "must do" en dat is altijd irritant.

Cardio-training , Hey Gio, waar is dat goed voor?

- Het helpt om gewicht te verliezen
- Het maakt je hart sterker
- Het zorgt ervoor dat je goed voelt, je voelt je wat gekwiekter
- Het zorgt voor stress-reductie
- Het verbetert je slaapcyclus (natuurlijker naar bed gaan)


Kortom goed voor je gezondheid !!!



Ben zelf opgegroeid in Amsterdam Reigersbos.
Toen ik op SGR (Scholengemeenschap Reigersbos) zat moesten alle leerlingen voor gym op zijn minst elk jaar een rondje Gaasperplasloop doen.

Nu ren ik zelf 4 rondjes de Gaasperplasloop achtermekaar. Dat komt overeen met 18km (5 rondjes = halve marathon = 22.5 km). Ik woon zelf in Gein en Gaasperplas ligt bij mij om de hoek.

Het is echt een prachtparcour, het is het gebied waar ooit een Floriade werd gehouden in de jaren tachtig met een jachthaven, paardrijpaden, een kleine strand en diverse speeltuinen.

In die 4.5 km durende omloop passeer je de wijken Gein en Nellestein met veel groen!

Ik loop het rondje tegen de klok in, dus links aanhoudend. Sinds 2006 heb ik hem al 44 keer gelopen. Mijn recordtijd voor één rondje is 19 minuten 39 seconden (24 april 2007). Als ik vier rondje achtermekaar doe, dan is mijn gemiddelde rondetijd 26 minuten.

Altijd als ik jog of hardloop heb ik mijn walkman met radio op. Dit maakt het lopen wat aangenamer. De tijd vliegt werkelijk voorbij. Met de dynamiek van het rennen switch ik van muziek naar een nieuwsradiozender.

Ik kan me best voorstellen dat mensen zoiets hebben, hey dit gebeuren is heel boring, Gio. Voor mij is het tegendeel, komt door het feit dat je werkt aan je gezondheid. En natuurlijk ervaar ik op aangename wijze alle pracht en praal van de natuur langs het parcour.


Groet & Stay Fit,

Don Givani

1 comment:

Unknown said...

read this article replica designer backpacks have a peek at this web-site gucci replica try this out replica bags buy online