Monday 2 February 2009

Givani's Money Tips - The Money Project deel 3



1 Timothy 6:10 For the love of money is a root of all kinds of evil.

Biggie Smalls zong ooit : "Mo Money, Mo Problems". Dit houdt volgens mij in dat naar mate je meer geld verdient je meer geld uitgeeft aan je oneindige verlangen. En dit is goed, maar je moet grenzen kunnen trekken, want anders kan je niet meer terug in je levensstijl als er crisis uitbreekt. En dan ben je de pineut.

Op school leerde ik bij economie de Wet van Engel: Naarmate je meer verdient zal je meer geld uitgeven aan luxe goederen, dan aan voeding. Denk erover na!!!!

De laatste MoneyTips van mij :


Tip 7 : Probeer zo min mogelijk te Pinnen, te Chippen of een Creditcard te gebruiken !

Ja jongens en meisjes we gaan nu een tijdperk, waarin alles Chippen of Pinnen is. DON'T DO IT !!! Ik reken bijna alles contant af. Alleen grote aankopen doe ik met de pin.

WAAROM? Omdat door af te rekenen met contant geld, je bewuster bent van wat je uitgeeft. M.a.w. je ziet visueel het geld wat je uitgeeft. Met een pinpas ga je automatisch meer geld uitgeven, waardoor je makkelijker in de problemen komt. Je ziet niet met je ogen wat je daadwerkelijk uitgeeft. Denk erover na?


Tip 8: Deel je maandelijkse zakgeld over de hele maand.

Het spijt me , maar iedereen die aan het eind van de maand een stukje maand overhoud , vind ik dom bezig !!! Geld is belangrijk in je leven, dus ga er voorzichtig mee om. Planning is van grote belang. Ik schaam me voor mannen die kostwinner zijn en dan de financiƫn laten doen door hun vrouw. "You got to be kidding me!!!". Doe het gezamelijk !!!

Deel je zakgeld gelijkmatig over de hele maand. Zo werk ik en ik kom nooit geld te kort over de maand. Bijvoorbeeld je hebt 300 EURO voor de hele maand vrij uit te geven. Dat is in een maand van 30 dagen, 10 euro per dag. Dit is dus in een week 70 EURO zakgeld. Hou je aan die 70 EURO en volgende week weer aan die 70 EURO enz....

Dit was mijn "Compilatie van Tips", die ik graag met jullie wilde delen. Hoe je het ook bekijkt geld zal altijd een factor spelen in je leven. Mijn Blog heet Givani's Carpe Diem en dit houdt in dat ik elke dag voluit probeer te genieten van het leven en dit kan je alleen doen als je de juiste waarde aan je zuurverdiende geld geeft.


I Am Going

Ciao Don Givani

No comments: