Tuesday 2 February 2010

The Ipad - Welcome to the Future !!!


"Steve Jobs (CEO van Apple) presenteert zijn Ipad"



Amsterdam 2 februari 2010,


Dit was het gadgetnieuws van de afgelopen week. Ik keek op Youtube naar wat promotie van de Ipad. De Ipad is een nieuwe internettablet van Apple. Het ziet er echt heel tranga uit. En ik dacht HEBBE !!!!!


Deze computer ziet er behoorlijk flex uit. Alsof we een nieuw tijdperk bewandelen.


Maar het jammerlijke , dit produkt is van Apple. Met andere woorden gesloten circuit ellende. Itunes-drama, geen multitasking, geen flash, geen slot voor geheugenkaart en geen usb aansluiting (hoe stom kun je zijn).

Wat ik wel positief vind is de Touchscreen van Apple, welke volgens mij de beste van de wereld is, het platte formaat en de mogelijkheid om Word documenten te converteren.


Apple laat zien vooruitstrevend te zijn in haar produkten. Kijk maar naar de Ipod, de Iphone en nu dus de Ipad. Allemaal Carpe Diem goodies !


De Ipad is de toekomst en stuurt alle Notebooks naar het Stenen Tijdperk. Toch zal ik wachten op andere aanbieders die een soortgelijk product zullen aanbieden. aanbieders die bekend zijn met Google-Android of Microsoft Windows 7.


Ik hoop op Samsung en HP.
De Ipad is waarschijnlijk in Nederland verkrijgbaar vanaf april, mei 2010 tegen een prijs van EUR 500,00.


Gallery : Ipad
Video : Promotion


Ciao Givani

1 comment:

Luciano said...

Nou Gio,

ben het niet helemaal mee eens. Ik ben best een gadget-hoertje en dit ziet er leuk uit...alleen daar houdt het bij op...het ziet er leuk uit...

maar ik denk voor de power-user is dit zeker niet een goed idee om aan te schaffen...tenzij je het geld heb rondslingeren...

[quote]Maar het jammerlijke , dit produkt is van Apple. Met andere woorden gesloten circuit ellende. Itunes-drama, geen multitasking, geen flash, geen slot voor geheugenkaart en geen usb aansluiting (hoe stom kun je zijn).
[/quote]

Je geeft de problemen met het ding goed aan maar misschien onderschat je ze een beetje...of je interesseert het niet natuurlijk...

Gesloten circuit betekent dat je al je favoriete programma's niet kan installeren, tenzij je een Apple App store vervanging voor kan vinden die vaak gewoon geld kost...beetje jammer

Geen multitasking is voor mij de grootste gripe....dit is echt ongeloofelijk en voor mij brengt dit de tablet juist terug naar de Stone Age...dit kan gewoon niet...

De iPad is een hele krachtige machine maar het heeft gewoon te weinig mogelijkheden...geen multitasking betekent gewoon dat je niet meerdere apps tegelijk kunt gebruiken...ik weet nog niet zeker of dit betekent dat je de iPod functie ook niet kan gebruiken terwijl je surft...is wel heel bizar dat je misschien niet kan muziek luisteren en surfen tegelijk...dat kunnen de meeste telefoons zelfs tegenwoordig...dit vind ik echt een dealbreaker voor mij...

geen flash is ook strontvervelend...al die websites die gebruik maken van flash zien er dan niet uit...vol met grote gaten! Hoe kan dit?

ook geen camara? hoe durft Steve Jobs dit een office product te noemen? Daar gaan je video conferencing...slap hoor...

die lack of aansluitingen is vervelend maar zeker geen dealbreaker...er komen van die dongles waarbij het wel mogelijk is om bepaalde apparaten aan te sluiten...maar dat kost natuurlijk weer te veel geld (Apple kennende...)

Allemaal heel vervelend maar het punt is dat het gross van iPad kopers en gebruikers zullen mensen zijn die hier geen last van hebben...mijn moeder, haar vriendinnen en de andere massa consumenten zullen dit opvreten omdat het simpel vermaak is...maar laten we eerlijk zijn iPad belooft veel maar brengt niks wat er niet al was...tablets bestaan al jaren en gebasseerd op een beetje normale operating systems kan je er gewoon wat mee...

doe mij maar gewoon een netbook of een andere tablet mocht ik het nodig hebben.

Persoonlijk wil ik wel een e-reader voor mijn comics...maar met comics hun grafische intensiteit is het moeilijk er een goede te vinden...

Ik zal geneigd zijn om een tablet te nemen of ik hou het gewoon op me pc aan natuurlijk.

Het probleem met tablets en LCD schermen zoals die van de iPad is dat het niet chill is om daar lang naar te kijken...die hele e-reader functionality van de iPad is gewoon onzin want een boek lezen (of comics) is heel erg zwaar voor de ogen op een LCD scherm (daarom zijn e-readers zoals de Kindle zo ideaal, want ze zijn backlit en de tekst is chill waardoor je lang kan lezen).

Kortom naar mijn mening is dit ding ideaal voor de mensen die teveel geld hebben en gewoon makkelijk willen surfen (zonder flash dan) en muziek luisteren. Mensen die opgeslokt worden in de Appleness-sexyness-hype die de wereld overspoelt.

Ik zou echt w8en op de andere leuke tablets die uitkomen of op een 2de generatie iPad!

Sorry voor de lange rant!

Peace