Monday 6 September 2010

Jaloersheid - De Gio Remedie !!!

(jaloeziegevoelens zijn onvermijdelijk en horen bij je ingewikkelde gevoelsleven)


Amsterdam 6 september 2010,



Proficiat aan mijn neef Quincy Kiban, gefeliciteerd met de geboorte van je dochter Oyomarah Imani Kiban op 5 september, je ziet me gauw !!!



De laatste tijd werd ik weleens geplaagd door heftige jaloerse gevoelens, waarover hou ik me voor mezelf. Maar het was niet leuk en een zeer onaangenaam gevoel.


Ik moest en zou dit probleem tackelen, daarom mijn eigen tips van mij voor jullie, geen poespas, gewoon tips die enigszins helpen. Want soms zal de afgunst niet helemaal verdwijnen.


Deze tips heb ik voor mezelf samengesteld uit een compilatie van oude boeken en van internetforum:


Tip 1 : Wees bewust dat je jaloers bent.

Vraag jezelf af. Ben ik jaloers? Verdring het niet. Het is menselijk en normaal als dit je overkomt. Vanuit het ware bewustzijn dat je jaloers bent, kan je opweg gaan naar verbeteringen, in plaats van ontkenning en de daaruit ontstane depressiviteit.



Tip 2 : Leer jezelf te onthechten, de persoon met rust te laten en zijn of haar gang laten gaan.

Deze tip houdt in dat je jezelf bewust losmaakt van de behoefte om ergens aan gehecht te zijn. Je accepteert het feit dat elke mens ander is. En ook dat je ervan uitgaat dat sommige mensen gewoon op de een of andere manier beter, knapper, sympathieker, galanter zullen zijn. We zijn per slot van rekening allemaal anders !!!



Tip 3 : Zie datgene waarover je jaloers bent, als een kans om bij jezelf te verbeteren.

Heel simpel zie je de ander in een mooie auto, verbeter je perspectief op ook een mooie auto. Heeft de ander een pracht figuur, schrijf je in bij een sportschool. Heeft de ander charme, probeer het bij jezelf te verbeteren.



Tip 4 : Blijf socializen

Praat erover met je beste vriendin of familielid. Een persoon die echt een luisterend oor heeft. Je komt gegarandeerd tot andere ideeën en het lucht flink op.



Tip 5: Accepteer normale jaloezie

Ja, zegt Gio, omdat er geen relaties zijn zonder jaloezie. Het jaloeziegevoel geeft in een relatie aan dat je houdt van je partner . Een beetje het oeroude instinctieve beschermingsdrift van de man. Een gezonde dosis jaloezie geeft aan dat je van haar houdt en dat de liefde niet vanzelfsprekend is zonder de spanning haar te veroveren. Maar trek grenzen als het ziekelijk wordt.



Tip 6 : Draai de rollen om.

Denk bij jezelf hoe jij behandelt zou willen worden als de ander mogelijk jaloers zou zijn op jou. Precies je wilt gewoon behagen worden. !!!Wees dus blij!!! voor de ander en laat niet merken dat je jaloers bent.


Ik kwam nog meer tips tegen, maar die overtuigden me geenszins en verdienden de moeite niet om hier te plaatsen. Deze 6 tips zijn top en ease the pain !!!


Opweg naar Carpe Diem !!!!

Ciao G.

No comments: