Monday 6 December 2010

KerstSpecial deel 2 : "Winterland Amsterdam"


Amsterdam 6 december 2010,


'T is koud buiten, brrr, lekker koud en toch maakt de sfeer op het plein iets warms van binnen. Dit jaar pakt Amsterdam uit met "Winterland Amsterdam" op het Rembrandtplein.


Ik was er twee weken geleden en ik kan jullie zeggen, ik vind het een blijvertje, ziet er echt top uit. Allemaal blije, geanimeerde mensen rondom het plein, vooral op de schaatsbaan.


"Winterland" is een combinatie van kerstmarkt, schaatsbaan (600 m2) en amusement. Heelveel eettentjes, alles is er: Patat, Worst, Poffertjes, Crêpe, Churros,Snoepgoed, Warme Chocomel, Glühwein en Wafels.


Voor 5 EUR kan je schaatsen huren. Alleen al het kijken naar hoe mensen schaatsen is al lachen. "Winterland Rembrandplein" maakt de stad nog levendiger en mocht je binnenkort kerstinkopen doen in de stad dan is een bezoekje zeker de moeite waard.


Ik wil erop wijzen dat de hele versiering van dit gebeuren op een hoog niveau zit. Hele dure kerstpoppen en figuranten zijn om het plein prachtig verlicht.


Aan het eind van de avond veranderd de hoofdtent in een heuse Après-ski-disco. Niet mijn ding, maar ziet er wel wintersportgezellig uit.


Ciao Givani