Tuesday 14 December 2010

KerstSpecial deel 3 - De Bijenkorf - "Londen Allure"

(Bijenkorf in Kerstuitmonstering weekend 11,12 dec. 2010)



Amsterdam 14 december 2010,


It's the most wonderful time of the year.


Staand bij Beursplein, stap ik de winkel in.
Tsja waar moet je zeker geweest zijn met kerst. Juist, de enige echte Bijenkorf !!!


Op de begane grond ontkom je niet aan de Beauty Stands met charmante jongedames met opgestoken haar. Driftig in de weer om mensen bij te staan in hun parfumkeuzes.


Driftig, ja wat een drukte !! Ik was er van het weekend en volgens mij waren er zeker 1500 bezoekers in deze winkel. Het was letterlijk een "bijienkorf".


Deze pakhuis is naar mijn mening de enige die kan concurreren met de grote Londense warenhuizen.


De prijzen zijn wel duur. Ik ga bijvoorbeeld echt geen 500 EUR neerleggen voor een winterjas, terwijl ik hem elders goedkoper en mooier kan vinden. Is niet cool.


Heel leuk en professioneel zijn de brand stores en/of brand corners. Elk merk heeft in de warenhuis een aparte sales departement, waar alleen produkten van dat merk worden verkocht.


Vooral nu met kerst is een bezoek aan de Bijenkorf een must. Ondanks haar allure heb ik toch wat minpunten kunnen vinden.


Minpunten:

* Halogene verlichting, waardoor de warenhuis steriel oogt, mist wel kerstsfeer.
* De betegeling oogt door de oudere gele marmer vloer erg klinisch, ziekenhuisachtig.
* De kerstboom is niet echt een toonbeeld van kerstwarmte en doet ijzig, kil aan


Ciao Givani

(foto onder: een beetje kille kerstboom , met teveel halogene verlichting erom heen)

No comments: