Tuesday 15 February 2011

Weg met al die negativa's !!!



Amsterdam 15 februari 2011,


Nog steeds in de Suriname-mood. Maar het leven gaat door in Amsterdam. Vandaag wou ik het hebben over het verschil tussen "Doeners en Klagers".


Dit is waar ik het meest hekel aanheb: "Een situatie waarin een persoon over het leven gaat klagen en praat alleen maar om te praten".


Gatver, ik ben hier echt allergisch voor !!!


In de trant van :

"A is een slecht persoon"
"B is niet eerlijk"
"C is korrupt"



Elke dag, maar dan ook elke dag zijn klagers te vinden. En je hebt ze in alle kringen. Rijk en arm, jong of oud, man of vrouw. Het maakt niet uit.


Voor alle mensen kan ik jullie een vraag stellen:

"Geloof je dat je het slachtoffer van oneerlijk gedrag van een ander op het werk of van mensen in het algemeen bent?"



Als het antwoordt "Ja" is dan zal ik eerlijk zijn, dan zou je als je "gelukkig" wilt zijn je mentale denken, beter veranderen. En dat is mijn persoonlijke mening.


Deze wereld is hard, keihard. En ik kan erover meespreken. Ik ben zelf talloze keren gebruikt, opgelicht of verraden.


Life never runs smooth !


Het leven is als een zwaarbevochten autoreis, waarbij je benzinetekort krijgt, banden lek gaan, je meningsverschil krijgt met je vrienden, je motor stuk gaat. Maar het belangrijkste is dat je continu blijft denken in termen van oplossingen, andere mogelijkheden en nieuwe uitdagingen probeert aan te gaan.


Met andere woorden wees een "oplossingsgerichte doener" en omring je met mensen die ook zo denken. Je bent als persoon het gemiddelde van de vijf personen waarmee je het meest mee omgaat. Vergeet dat niet!


"Trash all that negative thinking away !!!!!"


Ciao Givani

No comments: