Monday 21 February 2011

Javaanse Saoto Soep .. Mmm.. de Lekkerste Soep !!!

(Saoto Soep)


Amsterdam 21 februari 2011,


Ik was met mijn moeder begin dit jaar in Leonsberg, Suriname. Naast de steiger had je een Javaanse Warung. Die Saoto Soep was echt superlekker daar !!! Zo lekker, ik was in mijn element en genoot van de lekkerste Saoto. Die Tesi (smaak) klopte gewoon! We hadden het er nog over om Leonsberg nog een keer te bezoeken vanwege die Warung, echter kwam het er niet van.


Zo nu en dan bespreek ik op mijn Carpe Diemblog de lekkerste gerechten. Zo had ik het in het verleden over Shoarma, Bami, Saté en Roti (klik op de woorden).



Saoto Soep kan niet ontbreken in mijn lijst van super-gerechten. Ik ervaar het als een genot. Komt voornamelijk dat er zoveel lekkere ingrediënten inzitten. En er gaan er echt veel in.



Saoto Soep = gekookte ei, pimentkorrels, gebakken fritesticks, gefileerde kipfilet, laos (stronk), knoflook, bouillonblokjes, taugé, witte peper, sereh (citroengras), gebakken uitjes, fijngesneden peterselie, Saoto-blok als hoofdingrediënt, So-oen (glasnoedels), rijst aan de zijkant en het allerbelangrijkste: de Sambal-Ketjap. Hoe sterker deze, des te beter !!



Om het te bereiden, een heel complex verhaal en eerlijk gezegd niet aan mij besteed, maar als het geserveerd wordt, ..oooh my god... mmmmlekkur..!!!!!


Tip : bezoek een Warung-eettent en geniet van de lekkerste soep van de wereld, haha.. !!!


Ciao Givani