Tuesday 20 March 2012

De Nieuwe Metro's, Ze Komen Eraan !!!


(De splinternieuwe Amsterdamse metro's, vanaf 2013 in actief gebruik)


Amsterdam 20 maart 2012,


Allereerst allemaal een Hele Fijne Lente, vandaag begonnen !!!


Enkele van mijn hobbies en interest zijn architectuur en infrastructuur !!! Dat was ook mijn reden voor mijn bezoek aan het prachtige Hong Kong in 2008.


We krijgen in Amsterdam nieuwe metro's. Eind dit jaar zal het GVB met testsessies beginnen. En als alles meezit gaan vanaf 2013 stapsgewijs de oude huidige zilveren blikken eruit.


Op Internet komen er steeds meer filmpjes en foto's van dit nieuw treinstel.
Ik ben heel enthousiast, omdat dit echt een verbetering is. De Metro is mijn dagelijks vervoer.


In steden als Barcelona, Santiago de Chili, Boedapest en Shanghai zijn soortgelijke metro's van dezelfde serie en fabrikant al te vinden.


Om de veiligheid te verbeteren krijgt de metro langsbanken, zodat mensen in de lengte naar elkaar toe zitten. De treinstellen worden ook heel lang, 116 meter en je kan er van voren helemaal naar achteren lopen. Dus het wordt een wagon als geheel.


Deze metro's worden in eerste instantie aangeschaft voor de Zuidoostlijnen, Gaasperplas en Gein. In een later stadium volgen ook treinstellen voor de nieuwe Noord/Zuidlijn.


Iedereen in Amsterdam-Zuidoost klaagde over de huidige warme metro op hete zomerdagen. Dat behoort met dit nieuw materieel tot het verleden. De treinen zullen beschikken over airconditioning.


Voor meer info, klik hier: Amsterdam Nieuw Materieel

Zie hieronder een filmpje van het eerste nieuwe treinstel bij de fabrikant in Frankrijk.

No comments: