Tuesday 14 May 2013

Europa League Finale 15 mei 2013, Amsterdam ArenA

(UEFA beker presentatie in Amsterdam Zuid)

Amsterdam 14 mei 2013,


(Abri-Promotion in A'dam)
Hallo  Voetbal-Carpe Diemers.


Ik wil jullie attenderen op de Europese finale morgen in de ArenA. Dit jaar is Amsterdam, de stad van keuze voor de finale.


En dat merk je echt volop in de stad en op Schiphol.
Ik was vandaag op Arena boulevard en je nam onmiskenbaar notitie van dat er morgen iets bijzonders zal gebeuren.



De finale dit jaar gaat tussen Chelsea (Londen) en Benfica (Lissabon).


(Speciale Taxi's
 op Schiphol)
Het grappige is dat ik beide ploegen in hun land steun. Ik ben echt een fan van Benfica, maar ook van Chelsea. Heb zelfs met vrienden ooit in het hotel naast het stadion van Chelsea geslapen.


Morgen gaat weliswaar mijn voorkeur uit naar Chelsea, maar als ze verliezen, dan gun ik het Benfica ook.


Sinds April konden alle Amsterdammers de beker bezichtigen op verschillende plekken in de hoofstad. Ik moet zeggen, dit zijn van die superevenementen die goed zijn voor het imago van ons Mokum.



(Aankondiging op metrostation
Waterlooplein)
Dus sta ik volledig achter het hele gebeuren. Ik ga er vanuit dat de Portugezen en de Engelsen morgen een superfeest van maken.



In 1998 was de laatste Europese finale in de ArenA.
Mijn zusje, Somaira werkte toen in het stadion en was getuige hoe het Real Madrid van Seedorf won van Juventus.


(Bewegwijzering  op ArenA
 boulevard)


Ook leuk om te zien dat de Nederlandse topscheidsrechter Bjorn Kuipers deze wedstrijd morgen mag fluiten.



Match: Benfica- Chelsea
Place: Amsterdam ArenA
Time : 15 mei 2013  -  20:45u.


meer info : Europa League -site

Ciao Givani


No comments: