Wednesday 12 June 2013

GVB en de abonnementen - deel 2


Amsterdam 12 juni 2013,

deel 1:  GVB

Naar aanleiding van mijn opmerking over de te hoge prijsstijgingen, heb ik een reactie van het GVB ontvangen.  Zie hieronder:

Geachte heer Monsanto, 
Dit is een reactie op uw e-mail, waarvoor hartelijk dank. Wij stellen het op prijs dat u de moeite heeft genomen uw opmerking met ons te delen.  
Wij kunnen ons voorstellen dat u de prijsstijgingen van de abonnementen hoog en niet wenselijk vindt. In verhouding met bijvoorbeeld het kilometertarief, zijn de prijsstijgingen voor de abonnementen nog relatief klein gebleven 
De prijsontwikkeling van het openbaar vervoer komt tot stand in samenwerking met de Stadsregio Amsterdam. GVB bepaalt dus niet zelfstandig de tarieven. 
Voor interoperabele abonnementen (abonnementen waarmee met meerder vervoerders gereisd kan worden; zoals het Randstad Noord Zone abonnement) vindt ook eerst nog afstemming plaats tussen de vervoerders.

Conclusie:  heb een raar gevoel, hierover. Het GVB bepaalt niet zelfstandig de prijzen. Ben bang, dat het een klassieke kastje naar muur toegestuurd situatie zal worden.


Ik beraad me op volgende stappen. Vervoersvereniging ROVER raadplegen. Stadsregio Amsterdam aanspreken. Politieke Partijen erover uithoren.


Nogmaals ik heb geen zin in de dure prijzen, 't is verschrikkelijk !!!

To be continued.....

Groeten Givani

No comments: