Wednesday 25 April 2018

Cuba 2018 – dag 10 - Havana

DSC02617
Met de Viazul bus verplaatste ik van Varadero naar Havana. Havana is mijn laatste stop op mijn reis door Cuba.
DSC02661
Goodbye Varadero, it was paradise !!!
DSC02702
Komend uit de autotunnel kom je meteen in hartje Havana. Hier een van de vele monumenten. Foto genomen vanuit de bus.
DSC02709
Een van de grote staatshotels in Havana. Foto genomen vanuit de bus.
DSC02735
Schoolkids in Havana. Ze wouden spontaan op de foto. Was Top !!! Ze dragen hier net als in Japan en Suriname ook schooluniformen.
 DSC02744
Jose Marti Memorial in de wijk Vedado.
DSC02760
Ik had het zeer getroffen met het appartement. Echt zeer mooi, lekker zonnig en een ruim uitzicht.
DSC02754
De wc en badkamer.
DSC02785
Dit is de living met uitzicht over de wijk Vedado.
DSC02796
Hier blijf ik vijf nachten.
DSC02841
Avenida Belgica in Havana Centrum.
DSC02857
En in Havana, veel muzikanten in restaurants. Cubanen schamen zich echt niet om spontaan te dansen op de klanken. Elke dag feest!!!
DSC02864
Twee ijsbolletjes voor twee en een half CUC. Eigenlijk veels te duur, een toeristenprijs. Maar je leeft maar een keer.
DSC02868
En even verderop weer muzikanten.
DSC02877 
En vervolgens weer verderop nog meer salsa en rumba!!!
DSC02887I
In Havana Vieja veel monumenten. Dit is El Templete bij Plaza de Armas !!!
DSC02934
Ik heb een fiets gehuurd voor vijf dagen. Hierdoor ben ik minder afhankelijk van taxi’s en kan ik me makkelijker en sneller verplaatsen, zonder veel te lopen.
DSC02957
Net als in Varadero zijn de straten in sommige wijken, gemerkt door stoepstenen. Op deze steen staat I en 17, wat betekent Calle 17 en Calle I (de hoek van straat 17 en straat I)
DSC02976
Dit is een “signature” hotel van Cuba, zeg maar het Amstel Hotel van Cuba. Genaamd Hotel Nacionales. Dit is een stad op zicht. Ze hebben hier elke avond Cabaret Paris. Een show met artiesten gekleed alsof het carnaval is.

No comments: