Wednesday 18 April 2018

Cuba 2018 – dag 3 –Vinales


DSC09138

















Echt leuk om zo wakker te worden !!! Dit is alweer mijn derde dag in Cuba.

DSC09145
Breakfast werd weer uitgebreid in elkaar gezet.
DSC09147
Een fruitcocktail met Guave en Mango
DSC09151
Dagelijkse tafereel, paard en wagen door de Rafael Trejo straat in Vinales.
DSC09153
Een classic car, zoals je ze alleen maar tegenkomt in Cuba.
DSC09162
Op het hoofdplein van Vinales, Iglezia del Sagrado Corazon de Jesu
DSC09154
Hoofkerk van Vinales van binnen
DSC09158
Heel leuke blauw witte kleur van binnen
.DSC09165
Beeltenis van de belangrijkste persoon van Cuba, Jose Marti.
DSC09173
Met deze taxi Lada werd ik vervoerd naar Cueva Santo Tomas
DSC09202
Ik koos voor Cueva Santo Tomas, omdat dit een van de grootste grotten ter wereld is. Er zijn meerdere grotten te vinden in de provincie Pinar del Rio.
DSC09204
Deze meneer was mijn gids. Hij sprak alleen Spaans. Er waren ook Engelstalige guides, maar zij waren al bezig met hun ronden. Ik had de luxepostie dat ik in mijn eentje de tour kreeg.
 DSC09218
Het uitzicht over Moncada gezien vanaf bovenin La Cueva Santo Tomas.
  DSC09233
Grot van binnenin

DSC09238
Ik moet erbij zeggen dat het wel gevaarlijk was. Uitglijden, losse steentje, hoofd continu stoten en andere onvoorspelbare traps
 DSC09255
En de dieren die tegen zou komen.  Vleermuizen, Salamanders en Tarantula’s , die spin heb ik gelukkig niet gezien!!!!!!!
DSC09290
Dit was leuk, door er tegenaan te tikken, ontstond er een bijna puur piano-geluid.
DSC09294
Aan het eind, zie je het hoogteverschil, dat moest overbrugt worden. Kom hier niet met kinderen of als oudere. En ik raad het bezoek af als het regent. Het schijnt dat er mensen naar hospitaal zijn gebracht door hun hoofd te stoten.
 DSC09320 
Mensen zijn trots op hun land, zo ook op deze paardenranch.
DSC09354 
Dit is een echte must do in Vinales. Paardrijden door de valleien.
DSC09357
Was echt te gek !!!
DSC09374
Bij het paardrijden op de helft van de route een bezoek gebracht aan een rumplantage. Hier produceren ze rum op natuurlijke wijze.

DSC09376
Links het merk van Pinar del Rio en rechts natuurlijke honing.
DSC09382
Hier het uitleg van de ingrediënten van rum.
DSC09384
Ik drink geen alcohol, dus de fijnproeverij (tot verbazing van de anderen tijdens de tour) overgeslagen.
DSC09385
Ik was samen met een drietal Fransen uit Lyon
DSC09413
Dit doe ik dus nooit meer. Een selfie , tijdens het paardrijden. Don’t try this, paard kan uit balans lopen.
DSC09419
Had de smaak te pakken, ik zal dit zeker een keer willen doen in Amsterdam.
DSC09429
Een oldie, auto’s hebben karakter.
DSC09434
En nog eentje
DSC09436
Deze was te koop
DSC09446
Ze hebben in hartje Vinales een Art Galerie, met leuke verfrissende schilderijen. Allemaal portretteerden de Cubaanse cultuur
DSC09454
Hier nog een painting met de natuurlandschap van Vinales
DSC09457
Deze was erotisch. Wolken in de vorm van vrouwen die genieten van de rots-stukken van Vinales. Zeer doordacht.
DSC09474
Aan het eind van de dag , een looproute naar resort La Ermita, waar je topuitzicht hebt over Vinales. Is maar 1 kilometer lopen.
DSC09484
De prijzen van hotel La Ermita niet opgezocht, maar dit is duidelijk upmarket. Je mist hier wel de lokale vibe, wat in goedkopere casa particulares wel te vinden is.
DSC09503
En dit is het dan !!!! Top !!!!
DSC09523
Een zwembad met allemaal appartementjes eromheen. Hier een paar van de appartementen in La Ermita
DSC09544
Alleen al voor die oude bolides is een bezoek aan Cuba al geslaagd. Me gusta la voiture!!!
DSC09561
Wat gegeten bij El Rincon del Cino in hartje Vinales.
DSC09559
Voor 3 CUC een hele pizza. Dat is echt zeer schappelijk, voor een restaurant.
DSC09563
Vanaf dakterras in mijn casa, blog bijhouden in een lekkere ambiance. Je hoort het niet, maar ze draaien non stop salsa , hier in hartje Vinales.

No comments: