Thursday 11 March 2010

Sweet Like Chocolate !!!! Tribute to the Candy !!!



Amsterdam 11 maart 2010,


¡¡ Ik ben er dol op !!


Praliné, Milka, Mars, Paaseitjes, Cadbury, Mokka, Merci, Bonbons, Nestlé, Cacao, Butterscotch, Nesquick, Verkade, Bounty en Côte d'Or.


Dit zijn voor mij Carpe Diem-woorden die te maken hebben met Chocolade.


Ik ben met name verzot op Witte Chocolade. Dat is voor mij Yummie, yummie in het extreme!!! Zo erg dat ik moet oppassen dat ik niet dik wordt.


Waarom Gio, waarom is het zo lekkuh ?!?!


Nou, Chocolade bestaat uit stoffen die invloed hebben op je hersenen. Te denken valt aan dopamine, serotonine, cafeïne en endorfine. Al deze stoffen hebben effect op jouw neuro-systeem, waardoor je je lekker opgeschoten kan voelen.


Chocolade kan ook nog gezond zijn. Dankzij antioxydanten heeft chocolade een gunstige effect op de bloeddruk en bloedvaten. Als je veel chocolade eet (10 gram pure of 15 gram melkchocolade per dag), dan zou de kans op overlijden door hart-en vaatziekten verminderd kunnen worden.


Chocolade is en blijft een heerlijk tussendoortje en verdiend daarom dus een plek op mijn blog !!!


Ciao Givani

No comments: