Monday 19 October 2009

Halve Marathon van A'dam - 18 oktober 2009 - 1u:40m:11s

(Rouge-Blanc voor de start Halve Marathon A'dam - 18 oktober 2009)



Amsterdam 18 oktober 2009,


't begon al voor het begon, de hele sfeer.

Van Gein (waar ik woon) naar Amstelveenseweg (Olympische Stadion) met Metro 50 . Elke station die ik passeerde stapte er deelnemers in de metro voor de halve marathon.

Met als klapper station Overamstel, een invasie van Fransen. Toch leuk !!! Deze gebeurtenis is een Must Do voor alle sportfanaten


Ik liep een nieuwe persoonlijke record gelopen: 1uur 40 minuten en 11 seconden.Tegen een snelheid van 12,636 km per uur.



Het eerste gedeelte ging lekker, alsof ik fluitend op de volautomaat versnelde. Ik had een hoge tempo, achteraf was dit zeer dom. Want tweede gedeelte zakte ik in.



Ik werd door iedereen ingehaald die ik al eerder inhaalde. Met als drama "bij Rijksmuseum" kreeg ik verdomde kramp, stond geparkeerd, kwamen twee hulpverleners naar mij toe. stom stom met nog 4 km te gaan. Ik verloor zeker 3 minuten. Wat raar bij de Damloop vorige maand had ik hetzelfde net voor de finish kramp dat je niet meer kan lopen.


Uiteindelijk verder gegaan, ik was kapot en zat er doorheen.
Vondelpark ondanks grote menigte publiek in een droomtoestand gelopen. Heel leuk vond ik wel dat er aan de kant een groepje van een dertigtal vrouwelijke studenten (ik vermoed van een dispuut) in allemaal dezelfde kleren mensen zaten aan te juichen, hmmmm EyeCandies.
Het tweede stuk liep ik bijna 5:30 minuut per kilometer. Te traag voor mij en onacceptabel.


Achteraf bleek bij de finish dat ik mijn persoonlijke record op de halve marathon verbeterd hebt. oude record was 1:44:03 , nieuwe click: 1:40:11


Volgend jaar zeker weer, Masterdam blijft mijn stad !!!

Ciao Givani

No comments: