Tuesday 17 November 2009

De Bruiloft van Raoul & Zamira, 17 november 2009

(Club Jolie Ensemble, avec Zamira et Raoul, 17 november 2009)


Hoorn en Noord Beemster, 17 november 2009


Mijn direkte collega Zamira Hira Sing trouwde 17 november met Raoul van Exel. Ik kan jullie duizenden verhalen en details bijbrengen, maar geloof me het was amoureus, emotioneel en fantastisch.


Van het ene moment naar het andere moment verplaatste ik me van een dans, naar het eten, naar een chitchat met gasten, naar een fotoshoot, naar een speech, naar het snijden van de taart en van voren weer naar achteren.


Het officiƫle gedeelte begon in het stadhuis van Hoorn, waar in het bijzijn van familie en vrienden de huwelijksvoltrekking plaatsvond. Een grootmoeder was speciaal voor deze gebeurtenis uit Suriname overgevlogen.


De kleur van de bruiloft was overduidelijk "Opera Mauve Taupe", een soort paarsaachtig bordeaux mengsel. Zamira droeg een bruiloftsjurk in deze kleur. De taart was paars en verscheidene gasten droegen ook een paars-bordeaux tint. Toevallig had ik ook een bordeaux stropdas aan.


Daarna vervolgde de receptie in een Grande Villa in Noord Beemster. Met de klanken van een coverband, was het dansen op Seventies, Eighties hits, Hindoestaans muziek en Nederlandse songs . En passant volgde de ritmes van Trafassi en Reggaeton.


Heel groovy vond ik het eten. Met een heel sterke Surinaamse ondertoon. Vispasteitjes, Pindasoep, Rijst met Sperziebonen met pastei en kip. Oh my god, ik had in geen tijden meer Pindasoep gegeten.


Hierbij wens ik Raoul & Zamira een heel Voorspoedige Toekomst en al het Beste toe !!!


Groeten Giovanni Monsanto

No comments: