Tuesday 1 June 2010

De Efteling , Wereld Vol Wonderen !!!

(Eftelings supermascotte 'Pardoes de ToverNar')



Amsterdam 1 juni 2010,


Afgelopen weekend was ik samen met mijn collega's te vinden in de Efteling. Ik wou hier toch even bij stilstaan. Iedereen is er via school weleens geweest. Dit is en blijft een belevenis van een jewelste.


Carpe diem ?? Jazeker !! Ik ben al een dertiger, maar kan jullie zeggen dat ik mijn jeugd herbeleefde. Het blijft leuk. Niet om elk jaar te gaan, maar om de drie of vier jaar zeker.


Dit is zonder twijfel het beste pretpark van Nederland volgens mij. Het is veelzijdig, met zeer veel gevoel voor detail.



"De Efteling, waarom een Must Do":

* Veelzijdigheid, voor durfals en kinderen
* 365 dagen open per jaar
* Sprookjesbos, het oudste gedeelte blijft een topper
* Zeker 32 topattracties
* Brabantse relaxte personeel, echt anders als in de Randstad
* Zeer veel restaurants en gratis WC
* vijf achtbanen, o.a. Python en De Vliegende Hollander
* Naast attractiepark ook een golfpark, theater en hotels te vinden
* Zeer mooie park om te lopen, gemaakt met gevoel voor detail
* Efteling blijft investeren in nieuwe attracties



Nogmaals het was super, mochten jullie van plan zijn om te gaan. Wacht even, vanaf 1 juli 2010 wordt een nieuwe achtbaan geopend. "Joris en de Draak" vervangt dan namelijk de oude "Pegasus".


Ciao Givani

No comments: