Monday 25 July 2011

Amy's Page !!! - "Will Always be Remembered"

(Amy's Frank - 2003)
(Amy's Back to Black 2006)


Amsterdam 25 juli 2011,


Wat een weekend, Hongersnood Afrika, Drama Noorwegen en dan Amy Winehouse.


Ik ben erg geschokt, zeer geschokt, omdat ik een grote fan van "Amy" ben.


Zij mixte Popmuziek, Soul, Jazz, Rockmuziek en Britse Ska tot een prachtige eigentijdse muzikale blend.


En dan komt erbij dat ze een bekoorlijke soulfull stem had. Je zou haast denken dat ze donkergetint was. Ze klinkt als de soulzangeressen van Motown (jaren 70).


En dan heb ik het nog niet gehad over haar songteksten. Geen simpele "I love you , you love me- bla bla bla". Neeee, maar echte realiteit. Een donkere "feminine" kijk op "bevochte" liefde.


Ik vind bijna elke song van haar adembenedend. En ik meen het, het treft je hart. Kortom het klopte, haar stem, de lyrics, de muziek.


Ze had het alleen mentaal zeer moeilijk met drugs en alcohol. Zal haar nooit vergeten.


Rest In Peace : Amy Jade Winehouse
(14 september 1983 - 23 juli 2011)

No comments: