Tuesday 22 November 2011

ParfumTips: Hoe kies ik een geur ?



Amsterdam 22 november 2011,


Vandaag een luchtige artikel op mijn blog.

In mijn leven draait het om "Carpe Diem".
Dit houdt voor mij in "alles uit je leven" halen.

Een lekkere parfum is een extensie van je levenstijl.
Maar hoe kies je er eentje?

Hier een zevental snelle tips, met dank aan parfummerk Lancôme:


1) Test maximaal drie geurtjes per keer, omdat je reukzintuig daarna moeite zal hebben met het onderscheiden van nieuwe geuren.


2) Doe de dag dat je een parfum aanschaft, zelf geen geurtje op.


3) Je test een geur door deze te laten verdampen aan de binnenkant van je pols.


4) Gebruik eventueel geurstrips of een stukje stof.


5) Beoordeel een geur nooit door uit een open flacon te ruiken. Een geur komt tot bloei na aanraking met je huid. De chemische reactie accentueert de unieke eigenschappen.


6) Wacht 10 minuten voor je een besluit maakt. Na 10 minuten vervliegt namelijk een groote gedeelte van de geur en op je huid zal daarna een basisgeur overblijven.


7) Beoordeel en koop een geur zoveel mogelijk aan het eind van de dag. Je geurvermogen is dan het sterkst.


Bron : Lancôme.nl

Topwinkels:

ICI Paris
Douglas
De Bijenkorf

Mijn Geur : Gianni Versace, Blue Jeans


Groeten Givani

No comments: