Tuesday 17 April 2012

Rotterdam - 10 km sprint : 43 minuten 49 seconden


Amsterdam 17 April 2011,


Wat een stad is Rotterdam. Ik zei eerst dat Den Haag mijn tweede stad is. Neem de woorden terug, Rotterdam is nu zeker mijn "Tweede Stad". Echt een superweekend gehad !!!


Zondag jl. was het evenement "Marathon van Rotterdam".Ik deed zelf mee aan de korte afstand, de 10 kilometerrun.


En ik liep een persoonlijke record op de 10 km = 43 minuten en 49 seconden. En bij de 5 km (tussentijd) had ik ook mijn persoonlijke record verbroken. 21 minuten en 1 seconden.


De dag ervoor was ik de hele dag in Rotterdam te vinden. Ik bleef ook logeren, zodat ik vroeg bij de start in de binnenstad kon zijn.


En ik had echt een druk programma. Stadion de Kuip bezocht, de Kubuswoning van binnen bezichtigd, Erasmusbrug. De Laurenskerk beklommen (65 meter) met superuitzicht over de Rotterdamse binnenstad. Verder nog kennis en familie bezocht.


Het vervoer in Rotterdam is op en top. De metro, de trams...prachtig. Mij zie je trouwens nooit meer op een wedstrijd, in een grijze tricot, echt saai, volgende keer weer fleurige kleuren.


Groeten Givani


P.S. : Condoleances aan de nabestaanden van de 14 jarige deelnemer Pieter de Jongh uit Vught. Hij overleed aan een hartstilstand, na de 10 kilometerrun. Ik werd wel ingehaald door een jong persoon. Weet zelf niet of hij het was.

(foto onder: Gio @ Pompenburg, hartje Rotterdam)

1 comment:

Missqlc said...

Erg leuk om je hardloop verhalen te lezen zeg! Erg motiverend moet ik zeggen, ik zit zelf bijna op de 10k en mijn ultieme doel is een marathon!