Tuesday 29 January 2013

Begin Je Dag Elke Keer Vrolijk !!!!



Amsterdam 29 januari 2013, 


Ik hou deze blog, ook bij voor mezelf. Als ik niet lekker in mijn vel steek, dan kan ik middels het lezen van de artikelen, mezelf  pogen weer goed te voelen. Het heeft mij altijd geholpen. 


Bloggen = Super-Medicijn voor Jezelf 


Ik las Sochicken.nl, een online magazine en ik kwam daar een leuk artikel tegen. Trouwens  Sochicken vind ik persoonlijk echt een topwebsite betreffende  de onderwerpen "Mindfullness en Carpe Diem ". Sochicken.nl is DrPhil meets Oprah .


Hier wat TopTips om elke dag vrolijkheid te scoren en een "Good Start" te ervaren , zodra je uit bed opstaat.



* Bepaal een dag van tevoren een lijst van dingen die je morgen gaat doen. Zorg dat je iets doet , waar je zeker naar uitkijkt.


* Zorg voor voldoende slaap; Kijk zelf hoe lang je moet slapen om lekker uitgeslapen wakker te worden. Dit zal +/_ 8 uurtjes zijn.


* Drink geen koffie na de lunch . De cafeïne blijft zeker 10 uur in je lichaam en kan je slaap negatief beïnvloeden.


* Ga niet met honger naar bed, eet een lichte snack, voordat je naar bed gaat.


* Gebruik een Wake-up light of mobiele app. (op fligthmode), zoals Sleep Cycle om je wakker te maken. Hierdoor wordt je natuurlijker wakker dan een harde wekker.


* Zet je lamp aan, zodra je wakker wordt. Hiermee activeer je hersenen dat het dag is.


* Zet lekker fijn muziek aan. Radio 538 of BNR radio zijn voor mij de toppers, alsmede Lounge-muziek.


* Zorg dat je 's ochtend de tijd kunt nemen om je dag goed te beginnen. Haastig spoed maakt mensen chagrijnig en je dag kan slecht starten. Lekker rustig ontbijten en je dagplanning doornemen helpen effectief.


* Vind je het moeilijk om vrolijk te zijn? Denk dan bewust aan de dingen, waarvoor je dankbaar kunt zijn.


* Begin je dag bewust en rustig . Geen tv aan , waardoor je eventueel wordt overspoeld door negatieve berichtgeving.


* Denk eraan: Jij bepaalt je gevoel door je gedachten te sturen. Denk vrolijke, positieve gedachten en je zult je vrolijker voelen.


Voor meer Info, bron : sochicken.nl


groeten Givani

No comments: