Wednesday 17 July 2013

3 Snelle Stappen voor een Plattere Buik



Amsterdam 17 juli 2013,


'T is prachtig weer, lekker zonnig, temperaturen boven de 20 graden. !!!! Je wilt er natuurlijk ook op en top uitzien.

Stel je voor , je hebt een klein bierbuikje en je wilt binnen twee weken een plattere buik hebben. In mei las ik een artikel op internet, welke mij hielp.  Er werden 5 stappen beschreven om een plattere buik aan te houden.

Van die 5 stappen geef ik er 3 die mij goed hielpen :


Stap 1 : Doe aan circuit-training.

Dit houdt in dat je drie keer per week streeft 600 calorieën te verbranden. Dit doe je door "een combinatie van trainingen": Touwtje springen, Buikspieroefeningen, Push ups, Fietsen (Hometrainer) en Hardlopen (of Touwtje springen) . Achter mekaar in een traject. Dus opeenvolgend. Doorzettingsvermogen is het belangrijkste. Hou pakweg een uurtje zweten aan.


Stap 2 : Let op je voeding.

Probeer gedurende twee weken, zo gezond mogelijk te eten. Denk aan veel fruit, groenten, pasta, kip (eiwitten) en vis. Ik zal eerlijk zijn , ik eet zelf geen vis. Belangrijkste is om alle voeding, welke suikers bevatten, zoveel mogelijk te vermijden. Hou de Schijf van Vijf aan. Zie link onderaan de blog,


Stap 3:  Minder stressen.

Jawel, probeer minder te stressen, waarom ?  Door stress word er teveel Cortisol geproduceerd. Cortisol is het stresshormoon, belangrijk voor je slaapritme, afweersysteem en vertering van voedsel.  Maar teveel Cortisol zorgt ervoor dat er gewicht aankomt bij je buik. Stress kun je het beste beheersen door actief te Mediteren. Zie link hieronder hoe je dat het beste doet.


Meer info:

Artikel Times Of India
Wat is Cortisol ?
Wat is Circuit Training ?
Hoe mediteren ?
Uitleg : Schijf van Vijf


Ciao Giovanni

No comments: