Wednesday 9 November 2016

Zuid-Frankrijk 2016, dag 1

Nice, 9 november 2017

(met deze boeing 737, naar Nice gevlogen, KLM op hart gedrukt dat ik ze steun met hun stakingacties, ik wil niet met minder personeel vliegen, voelt niet lekker aan)

(de vlucht duurde minder als twee uurtjes, met mooi weer, mooi uitzicht)

(tram flaneert rustig langs door Avenue Jean Medecin in hartje Nice)

(ik verblijf in het hotel rechts op de derde etage)

(uitzicht vanaf mijn hotelkamer op Avenue Jean Medecin, de tram passeert)

(tram op Place Massena, hartje Nice)

(In Nice zijn bijna alleen maar palmbomen te vinden)

(Place Massena, zeg maar de Dam, hoofdplein van Nice, met rechts oranje gebouw, Galerries Lafayette, een soort Bijenkorf)

( Nice doet Italiaans aan, de gebouwen, de sfeer, alsmede vele Italiaanse toeristen, Italiƫ is ook maar 30 km om de hoek, hier nog een foto van Place Massena, hartje Nice)

(het is koud, maar niet zoals in Nederland, 's nachts 6 graden tot overdag 17 graden)

(herdenkingsplek voor de aanslagen van Nice, 4 maanden geleden, indrukwekkend)

(stenen met namen van de meer dan 80 slachtoffers van de aanslagen op 14 juli 2016)

(een van de vele herdenkingsdoeken ter nagedachtenis)

(herdenkingsplek is bij het begin van de Promenade des Anglais)

(niet echt strandweer, maar Nice heeft een kiezelstrand en het water is azuurblauw)

(Promenade des Anglais, met palmbomen, ondanks de kou vandaag, geeft het een subtropische sfeer)

(VeloBlue, het fietsuitleensysteem van Nice)

(typische straat in Nice, met palmbomen, leek op Spanje)

(Henry Matisse Museum in Nice, helaas mocht ik binnen geen foto's maken, maar prachtige kunstwerken zijn er te vinden, puur talent)

(Basiliek, Notre Dame de Nice aan de Avenue Jean Medecin)

(mijn hotel, Best Western, Hotel New York, ik sliep op de derde etage)

2 comments:

Unknown said...

Nice ziet er veelzijdig uit! Amuse-toi!

Don Givani said...

Dankjewel Has, Nice is echt Top !!!
Het is de hub voor de Mediterranee. Een relatief kleine stad, maar voelt aan als een metropool. In de zomer, zal het vreselijk druk zijn.

Groetjes G.