Tuesday 22 July 2008

Bossa Nova - The Sensitive Touch !!!


Ik luister veel naar R&B , Lounge en HipHop. Als je wilt weten wat voor muziekstijl de andere persoon heeft. Vraag gewoon waarvan hij of zij de meeste cd's thuis van heeft of waarvan de meeste MP3 op zijn of haar computer zit. Naast mijn uitgebreide collectie R&B en Hiphop, luister ik ook naar BOSSA NOVA.

Bossa Nova is echt een aanrader. Ik ervaar een Sensitive Touch, met andere woorden er wordt een gevoelige snaar bij mij geraakt. Zoals een vriend van mij het beschreef, muziek voor op een warme zondag namiddag. Je waant je terug in de jaren 60. Ik ben zelf in de jaren 70 geboren. Maar de muziek klinkt zo relax. Ik visualiseer me vrouwen met klederdrachten en haardrachten zoals in de oude James Bondfilms en de pin-ups uit die tijd, de tweezits cabrio's, de zon, de setting en een Mediterrane sfeer.

Bossa Nova is een Braziliaanse muziekstijl, het is geen Samba, maar een kruising tussen Samba en Jazz. Je zou het ook Latin Lounge kunnen noemen, maar dan de Old School versie.

Als je van plan bent van deze ervaringen te gaan genieten zoek dan naar muziek van deze artiesten: "Antonio Carlos Jobim", "Sergio Mendes", "Elis Regina" and last but not the least "Astrud Gilberto". Zij is echt een topper in dit genre !!!

Voor mensen die deze muziekstijl nog niet kunnen plaatsen, zou je volgende twee liedje kunnen opzoeken :

"Astrud Gilberto": "The girl from Ipanema"
"Sergio Mendes": "Mas que nada"

Laatste lied werd door "Sergio Mendes" nog een keer opnieuw uitgebracht samen met "The Black Eyed Peas" in de zomer van 2006, met een leuke broeierige videoclip.

N.B.:
Anno 2008, 22 juli heb ik op dit weblog een muziekachtergrond van artiest "Thievery Corporation". Het lied heet "So Com Voce" en als je je speakers aanzet hoor je dit Bossa Nova lied totdat ik in de toekomst een andere muziekachtergrond zal plaatsen.

No comments: