Tuesday 1 December 2009

Salvador Dalí - Ode Aan De Kunstenaar !!!

(The Temptation of Saint Anthony)


Amsterdam 1 December 2009,

Vandaag een ode aan een van 's werelds beste schilders.
Salvador Dalí. Overleden in 1989 op 84 jarige leeftijd.


Ik was 14 jaar toen ik met school op excursie ging naar Spanje. In die hele week dat wij verbleven in Gerona-Cataluña werden wij overrompeld met Spaanse en Catalaanse kunst, cultuur.


Nu weet ik wel wie Gaudí , Francisco Goya, Joan Miró en Picasso allemaal zijn.


We bezochten het Dalí museum in het stadje Figueres. En dat maakte op mij zo'n indruk. Ik, als 14 jarige hiphop-boy was helemaal "impressed" van de surrealisitische schilderijen.


Waarom Dalí in jouw Carpe Diem, Gio ?


De schilderijen zijn een lust voor het oog en geven je de kans jezelf even af te leiden uit het dagelijkse jachtige bestaan.


Ze vertellen allemaal een verhaal. En de meeste hebben een vrolijke kleurenpalet. Het leuke vond ik de terugkomende horloges in de werken van Dalí.


Kijk eens op deze links als je een idee wil krijgen:

Voorbeeld 1
Voorbeeld 2
Voorbeeld 3

Ciao Givani