Tuesday 8 December 2009

Surinaams-Javaanse Bami !!! Lekkere Kruidige Noedels !!!

(Bami met Kip)


Amsterdam 8 december 2009,


Zo af en toe bespreek ik een gerecht op mijn blog. Geloof me alleen de heerlijkste gerechten passeren de revue. Zo had ik het in het verleden over Roti en Shoarma. (Klik op de woorden)


Sinds ik klein was, maakte mijn moeder meestal met feestjes Javaanse Bami. Dit is zo "eerlijk" lekker !!!! Het grappige is dat deze bami gemaakt wordt van de normale "Spaghetti Noedels".


Als jullie ooit een Surinaamse Restaurant bezoeken, dan is Javaanse Bami echt een aanrader. Verwar deze niet met Tjauw-Min, dat is de Surinaams-Chinese versie.


Bij Tjauw-Min zijn de noedels dunner en crème-achtige van kleur en bij Javaanse Bami zijn de noedels bruiner en dikker (door gebruik van Spaghetti-noedels)


De Sterke Punten van dit gerecht:

* Je kan het gerecht makkelijk zonder vlees eten, goed als je vegetariër bent.
* Door het gebruik van Laos, Trasi en Ketjap Manis proeven de noedels zeer lekker gekruid.
* Je kan makkelijk een Side Dish aan toevoegen, denk aan een portie Saté met pindasaus.
* Het is rijk aan koolhydraten, goed als je sport of een wedstrijd hebt de volgende dag, i.v.m. energieomzetting.


Mijn moeder heeft gelijk : "Het wordt tijd dat ik me erin verdiep deze zelf klaar te maken".

Genietse en Groeten,

Givani

No comments: