Tuesday 30 June 2009

Givani's TOP 5 Shopping Clothing Tips


Amsterdam, 30 juni 2009


Allereerst wil ik jullie vertellen dat ik mijn condoleaces wil uiten naar een belangrijke muziekpersonality die voor mij een plezante muzikale aanwezigheid creërde in de laatste decennia . MJ rust in vrede. Ik geef eerlijk toe, ik heb niet veel muziek van MJ op mijn harde schijf of LP's of CD's. Maar toen ik 8 jaar was, maakte THRILLER een onuitwisbaar indruk op mij. Voor de liefhebbers luister eens naar zijn oude CD "Off The Wall". Peace and Heal !!!!


Carpe Diem houdt ook in dat je uiterste best om elke dag lekker eruit zien.Vooral met dit lekker weer. Bij deze van mij een paar Shopping Tips:


1. Koop twee van dezelfde dingen

Ik koop soms van een kledingstuk altijd twee dezelfde. Dit doe ik omdat het product niet meer verkocht kan gaan worden in de toekomst. En als er dan iets ermee gebeurt: slijtage , vetvlek, etc.. dan heb je alsnog een reserve.



2. Goedkoop kan Duurkoop zijn - Ga voor Kwaliteit

Dit is een bekende, maar dit is echt zo. Bijvoorbeeld op de markt
verkopen ze boxershorts, die ze volgens mij nooit mogen verkopen. haha... Het lijkt net alsof je na een keer , meteen kan weggooien als WC-papier. Ik ga ook altijd voor de wat duurdere getailleerde polo shirt's (RL) dan voor de markt of Zeeman polo's die nooit getailleerd zijn. Vergeet niet: zie een aankoop als een investering.


3. Koop op gevoel , wat je mooi vindt en niet wat de ander mooi vindt

Met een ander woorden, creër een eigen stilo. Ik ga bijvoorbeeld voor stropdassen die ik op gevoel mooi vind en niet van die saaie dingen. Met dit weer haat ik bijvoorbeeld saaie, doffe, zwarte, depressiefmakende kleuren.



4. Stap in winkel en selecteer een ding

Dit is een leuke tip van mij. Stap in willekeurig kledingwinkel en
selecteer maximaal een of twee dingen, welke je heel graag zou willen aanschaffen. Wees streng tegen jezelf, dus alleen maar maar een of twee dingen. Hierdoor wordt je geforceerd iets te kopen wat je echt leuk vind, in plaats van zomaar nog iets erbij kopen.


5. Gebruik de paskamer-spiegel.

Niets is erger als thuiskomen en tot de conclusie komen dat dezelfde
broekmaat die je hebt niet klopt bij je nieuwe aanschaf. Terwijl je dacht dat je maat altijd klopte zonder te passen. Been There, Done That & Hated It. Zo gebruik de paskamer. Je hebt zo door als de verkoper van zaken kennis weet en goede advies kan geven.




Groet en Winkelse, Don Givani





No comments: