Monday 23 August 2010

Sail 2010: Viva Nautica !!!

(zwart-witte kroonjuweel "Amerigo Vespucci" aan de Javakade, Sail 2010)


Amsterdam 23 Augustus 2010,


Toen ik 18 jaar was kreeg ik een militaire keuring. Ik gaf aan dat ik bij de Marine wilde. Niet eens een paar maanden later voor de diensttreding, kreeg ik te horen dat de militaire dienst werd afgeschaft. De hele show ging dus niet meer door, wel jammer.


Zondag was ik op Sail en kon ik op een marineschip kijken wat ik als dienstplichtige tiener heb misgelopen. Het was er erg druk !!! Maar de sfeer was er en het was echt knallen.


Dit zijn van die "happenings" die je moet meemaken. Sail vind om de vijf jaar plaats en is echt een must als je van boten houdt. En ook al kwam je er niet voor de boten, dan kon je nog leuke wandelingen maken en genieten van de prachtige woonwijk in het havengebied.


Sail 2010, samengevat: Botenwedstrijden, gratis bezichtigen van Tallships, wel lang wachten voor de pont, de Amerigo Vespucci, de Götheborg, de marineschepen, duizenden boten die rondjes vaarde, veel matrozen op straat, de onderzeeër en de Reuzenrad.



Echt een Wereldevenement, tot over Vijf Jaar, Viva Nautica !!!!


Ciao Givani

No comments: