Monday 2 August 2010

Pathé de Munt - Karakterbios in de Stad


(Midden in de Stad)




Amsterdam 2 augustus 2010,


Doorgaans zal ik er met vrienden elke dinsdag te vinden zijn, Pathé de Munt !!!


Ik heb vandaag nog een Pathé Unlimited pas gemaakt. Welke je het voordeel geeft zo vaak je maar wilt naar de film te gaan, voor EUR 18,00 per maand.


Ik zeg het al jaren, dit is mijn favoriete bioscoop in Amsterdam.
Geen Tuschinksi, da's een theater. Geen Pathé ArenA , dat is te zakelijk, totaal geen sfeer als je naar buiten gaat.


Ben zelf benieuwd naar de toekomstige Pathé City, wie weet wanneer deze open gaat????


Maar waarom Gio , waarom Pathé de Munt ?


* Het publiek is Amsterdams : straatschoffies, toeristen, studenten, paradiso-publiek en hiphoppers. Dit spreekt me aan. Niet echt gezinnen, zoals bij ArenA

* Na de film duik je de stad in met talloze eet-en drinkgelegenheden, niet dat zielig gedoe bij ArenA.

* De goede simpele indeling welke je de weg vanzelf wijst, net zoals Pathé de Kuip.

* Je kan er voordat je de zaal ingaat in talloze hoeken lekker loungen.

* Je voelt de vibe van de stad, zodra je naar buiten gaat zie je trams en toeristen.

* De nabijheid van het Rembrandtplein, Kalverstraat en Leidsestraat. Ideale plek om na een gezellige zaterdagdrukte in de stad nog even te chillen.


Nadelen zijn er ook:


* Af en toe Mickey's (muizen) te zien, als er weinig publiek is.

* Geen love seats, zoals in Tuschinkski zaal 1

* Als je naar buiten gaat is het voetpad, trottoir te smal voor de vele mensen (zie foto boven)


Ciao Givani

No comments: