Tuesday 22 March 2011

Tips Voor het Slapen Gaan !!!



Amsterdam 22 maart 2011,


"Nou ik kan jullie eerlijk zeggen. Soms kan ik slaapproblemen hebben. Ik werk veel verschillende diensten. Hierdoor is het voor mij belangrijk om flexibel met mijn tijd om te gaan."

"De volgende tips ga ik zeker uitproberen. Van Askmen.com . Allemaal om het Carpe Diem gevoel te vergroten. Want daar draait het allemaal om."


8 tips om goed en lekker te slapen:


1) Drink niet zoveel meer, een paar uur voor je gaat slapen. Anders zou je midden in je slaap, de drang hebben om naar de wc te gaan. Hiermee verpest je je slaapcyclus, welke belangrijk is om echt goed diep te slapen.


2) Zorg voor een goed bed. Let op de kwaliteit van je matras. Op deze valt voor mij zeker wel veel slaaprust mee te winnen. Bij mij is ie echt aan vervanging toe. Een boxspring vind ik persoonlijk een topper voor de toekomst.


3) Plan je maaltijden. Ga niet "warm eten" een uur voor je gaat slapen. Als je honger hebt is het beste om tussen het avondeten en het slapengaan een lichte snack te eten.


4) Ga sporten, maar let op doe het niet precies voor je gaat slapen, maar in de namiddag of overdag. Ik kan jullie dit echt aanraden. Ik merk het zelf ook. Door het sporten wordt je vanzelf moe en slaap je lekkerder en intenser.


5) Voorkom stress, als je goed wil slapen, laat jezelf masseren, lees een boek, doe aan mediteren. En alles waarover je piekert doe het de volgende dag zo snel mogelijk, anders val je de komende nacht niet in slaap.


6) Maak van je slaapkamer geen woonkamer. Geen tv, geen computer, etc.. Je lichaam heeft rust nodig. Een drukke slaapkamer zal daarbij niet helpen. Op deze punt valt erbij zeker veel te winnen. Ben nu mijn slaapkamer aan het upgraden (verfen, nieuwe vinyl)


7) Gebruik een oogmasker of gebruik donkere gordijnen. Alle straatverlichting komt jouw slaaprust niet ten goede. Ik heb zelf een oogmasker welke me beschermd tegen straatverlichting. Ja en het klopt, je slaapt er echt dieper mee.


8) Verder als laatste vermijd tv kijken in je kamer, caffeine, mobiele telefoon, computer. Al deze apparaten hebben invloed op je waterhuishouding tijdens het slapen. En caffeine, tja het verhaal is bekend!!!


Ik moet eerlijk zijn, deze tips neem ik ter harte. Maar het is en blijft moeilijk. Vooral als je de ene dag 12:00 uur begint en de volgende dag 08:00 uur. Sommige tips werken voor mij en ik hoop ook voor jou.

Ciao Givani

No comments: