Monday 19 September 2011

De Damloop van Giovanni !!! - 1uur 12min 48sec



Amsterdam 19 september 2011,


Wat een dag gisteren. Eentje van uitersten.
Samen met 40.000 lopers stond ik aan de start van de "Damloop".


En het was weer genieten. De muziekbandjes, de aanmoedigingen aan de zijkant en de regen. Wat een regen !!! Ja, je moest het trotseren. Het donderde en de regen kwam met bakken uit de hemel. Ik was helemaal doorweekt !!!


Tegelijkertijd heb ik hem nog nooit zo "op souplesse" gerend.
Op souplesse betekent voor mij continu in hetzelfde tempo, alsof alles soepel ging. Met weinig verval en verzuring van de spieren.


Alleen bij het betreden van Zaandam, kreeg ik kramp en moest ik stilstaan en mezelf strekken.


Ik verloor 15 seconden, maar desondanks liep een nieuw persoonlijk record: 1uur 12min 48sec (was 1uur 13min 32sec).



Mijn dank gaat uit naar de Nederlandse Hartstichting.
Dit blijft een leuk topevenement & next year I will be back !!!


Ciao Givani

No comments: