Tuesday 27 September 2011

WK Rugby 2011 !!!

(Coco's Rembrandtplein - Rugby wedstrijd Frankrijk - New Zeeland)
(Kalvertoren in Amsterdam, Gio, Viënna & Jason na afloop wedstrijd in Nieuw-Zeelands -All Blacks-jersey)



Amsterdam 27 september 2011,


Misschien weten jullie het niet. Maar op dit moment is er een groot toernooi aan de gang. Het gaat om het WK rugby. Deze wordt dit jaar gehouden in Nieuw-Zeeland.


I.v.m. grote tijdsverschillen met Nieuw-Zeeland zijn de wedstrijden in Nederland te zien in de ochtend. Als er een leuke wedstrijd tussen zit, dan ga ik naar cafe-restaurant Coco's op het Rembrandtplein.


Daar heb je een heuse rugby-community die op de tiental videoschermen kijken naar de wedstrijd. Zo was ik afgelopen zaterdag samen met Viënna en Jason bij de wedstrijd tussen Nieuw-Zeeland en Frankrijk, (Nieuw-Zeeland won). Begon om 10:30u. en het was gezellig druk !!!


Kan me voorstellen dat niet iedereen "Rugby" leuk vind. Niet iedereen is er bekend mee. Ik hou er van, omdat dit echt een harde mannensport en vooral om het dynamisch spel, geen onnodige stops, zoals bij American Football.


Bij rugby blijft men rennen. Het gaat om veldterrein winnen !!! Wat ook prachtig is, het welgemeend onderling respect voor elkaars tegenstanders. Dit is anders dan bij voetbal!!


Mijn favoriete teams op het WK zijn Frankrijk , Argentinië en Nieuw-Zeeland. De finale is op 23 oktober 2011.


Klik hier voor meer info:

Wikipedia
WK Rugby


Ciao Givani

No comments: