Tuesday 24 January 2012

"Floaten" - 4 uur slaap inhalen in 1 uurtje !!!!


(Gio @ Koan Float, Floattank)


Amsterdam 24 januari 2011


Gisteren voor het eerst "gefloat" in een Wellness Center aan de Herengracht. En dit was echt leuk !!!


Bij Floaten, drijf je in een gesloten zoutwatercabine.
Floaten is ideaal als je oververmoeid bent.


Een medewerker zei dat 1 uurtje floaten overeenkomt met 4 uurtjes slapen.


Een kwartier voor je afspraak wordt je verwacht. In dat kwartiertje wordt alles haarfijn uitgelegd. Handdoeken zijn in overvloed voorradig. Je krijgt een kamer toegewezen, waarin naast de floatcabine zich ook een persoonlijke douche bevindt.


Voor je erin stapt, neem je een douche en kan je met een "tube vaseline" eventuele wondjes dichtsmeren. Het water is superzout, hierdoor blijf je lekker drijven.


Ik had een wondje bij mijn been en dat deed in eerste instantie vreselijk pijn. Meteen gesmeerd en verder geen last meer van gehad. Ik raad jullie aan zeker 4 uur vantevoren niet te scheren of te ontharen, anders krijg je gegarandeerd een pijngevoel.


Het aangename is dat er natuurmuziek word gedraaid in de dichte tank, welke je ook kan uitzetten. De verlichting kan je uitdoen voor nog meer rustgevoel. Tip, gebruik het nekkussen, waardoor je nog comfortabeler drijft.


Na afloop voel je je significanter frisser. Al denk ik, dat ik al zeer uitgerust was voordat ik ging floaten. Maar als je veel stress, een jetlag of teveel slapeloze nachten hebt, dan is dit een "MUST DO" !!!!!


Een echte aanrader !!!!


Website: Koanfloat.nl
adres : Herengracht 321, Amsterdam
open : maandag t/m zondag 9.30 tot 23.00 uur
prijs : EUR 38,50 (1 uur floaten) / EUR 32,50 (45 minuten)

3 comments:

Louis said...

Leuk stuk hoor, ik ben blij dat je genoten hebt! Mooie blog ook. We hopen je vaker terug te zien!

Groet, Louis (Koan Float)

Louis said...

( ps: er staat een klein foutje in de titel vd foto bovenaan: Koan Kloat = Koan Float ;)

Don Givani said...

Dankjewel , foutje gecorrigeerd !!!!