Tuesday 31 January 2012

Samsung, Mijn Merk !!!


(mijn laatste Samsung aanwinst)


Amsterdam 31 januari 2011,


"Goede produkten vergemakkelijken je stappen in het leven ."


Van Sony en Philips op naar Samsung.
Samsung vandaag in mijn Carpe Diem Blog, ... waarom Gio ?


Samsung weet wat mensen willen. Goedkope, Kwalitatieve en mooie Design producten.
En dit is wat de consument wil , onderscheidend, mooi en toch betaalbaar.


In de loop der jaren heb ik een wasmachine, magnetron, netbook , fototoestel, computerschermen en een smart-telefoon van dit bedrijf aangeschaft . En tot nog toe ben ik zeer tevreden over deze goodies !!!!


Wat is het geheim ?

Dit Zuid-Koreaanse bedrijf is heel sterk gericht op wat jij wilt . En ze doen er ook alles voor. Vroeger deed het merk aan low-cost strategie. Samsung was toen een louche-achtige cheap merk. Ze liepen achter de markt aan.


Tegenwoordig is Design vele malen belangrijker. Bijna 10 procent van het omzet wordt gebruikt aan Research &Development. Zo'n 68000 medewerkers (kwart van personeelsbestand) zijn elke dag bezig nieuwe produkten te maken. Dit is ongekend in Europa.



Een ander gouden zet van Samsung is de gedwongen samenwerking tussen Marketeers, Ingenieurs en Ontwerpers. Eerst gebeurde dit gescheiden. Hiernaast blijft het bedrijf continu op zoek naar nieuwe markten. Samsung is ook actief in wolkenkrabbers, medicijnen en kleding (weliswaar niet onder het merk Samsung).

Met een jaaromzet van 125 miljard EURO is dit bedrijf een succesverhaal in de wereld.

Ik wil zeggen Samsung Ga Zo Door en blijf komen met Spannende WannaHaves.

Facebook Samsung Nederland
Samsung.com


Groeten Givani

No comments: