Tuesday 1 May 2012

Bruiloft Voorbereiding / De Hofkerk - Watergraafsmeer

(zondag jl. Somaira luistert naar de pater in de Hofkerk, Amsterdam )

                                      
Amsterdam 1 mei 2012, 


Deze week wordt een hele spannende week voor mijn zus, Somaira Monsanto. Ze treedt  in het huwelijk met haar vriend Steven Faerber.


Donderdag is het burgerhuwelijk en dan zaterdag het kerkelijk huwelijk.
Afgelopen zondag hadden we "voorbereidingen" (rehearsals) in "de Hofkerk" in Amsterdam-Watergraafsmeer.


(Bekende voorkant van de Hofkerk)
"De Hofkerk" is een van de meest mooie Katholieke Kerken van Amsterdam. Het bevindt zich aan het Linnaeushof  in Watergraafsmeer (tram 9), waar Ajax vroeger speelde in "De Meer".


Het leuke voor mij is dat ik mijn jeugd gedeeltelijk heb doorgebracht in deze wijk. Ik ken deze kerk heel goed. Mijn oma woonde vroeger in de jaren 70 , 80 en 90 precies tegenover de kerk.


Zondag  kregen we tal van belangrijke aanwijzingen van de pater. Hierna mochten we in de pastorie, alle details doornemen. Vrijdag mogen we de kerk versieren. En dan wordt het zaterdag een spannende dag.


Als je katholiek bent en je wilt een Kerstmis of een Zondagse dienst meemaken, dan is dit de kerk.Vooral met kerstavond is het superdruk. Er komen dan zelfs mensen uit België erop af.


Voor meer info, klik hier: De Hofkerk

Groeten Givani
(Tuin van De Hofkerk)

No comments: