Thursday 3 September 2009

Londen - dag 3

(Ladies Cheering at London Carnaval , foto : 31 augusus 2009)


Londen 31 augustus 2009,


Dit was de dag waar het allemaal om te doen was.
Bankholiday in Engeland in augustus is standaard The Carnaval Day.

Waar doe je het voor Gio :

De Sfeer, De Optocht, Het Flirten, Tranga Sma's, Lekker Eten, De Engelse Gemoedelijkheid, Caribische Saamhorigheid, De Soundsystems, De Uitgebreide Uitgaansmogelijkheden, De Wisselposse (Iedereen met fluit of toeter in zijn hand), De Caribische Vlaggenshow (kennen jullie eigenlijk wel Antigua, Sint Vincent, Sint Lucia en de andere eilanden).


Ook vandaag weer een tribute aan Bob Marley en Michael Jackson bij een soundsystem.


Ik kan jullie vertellen dat UK Garage zeer lekker klinkt.

Wat Bigi Poku voor Surinamers is of wat Soca is voor mensen uit Trinidad en Tobago en wat Reggae/Dancehall is voor Jamaica . Dat is UK Garage voor alle youngsters uit Engeland. Op zo'n carnaval maak je kennis met dit muziekgenre en beleef je het live. En het klinkt gewoon lekker opzwepend, vooral bij de Soundsystems.


Er zijn weinig Surinamers te vinden op de Carnaval, maar als je eentje ziet zwaaien met de Surinaamse vlag dan moet je gewoon lekker gaan chillen met ze. Echt leuk om toch andere Surinamers daar te zien.

Ik had voorgenomen niet op straat te eten, bang voor voedselvergifteging. Maar toch werd ik verleid door de Jerk Chicken Wrap. Dus toch ervoor gegaan. Ik weet het niet maar ik zit nu thuis en ben al vijf keer binnen 24 uur naar de wc gegaan.

Jongens en meisjes, geloof me dit was echt een topdag, maar moet jullie wel vertellen dat uit veiligheidsoverwegingen Londen heeft besloten te stoppen met Soundsystems om 19:00 uur in de avond. Was vroeger 22:00 uur. Wel jammer.

Maar desondanks TRANGA !!!!

Givani

No comments: