Tuesday 10 July 2012

6 Tips om je uit je Dip te helpen !!



Amsterdam 10 juli 2012,


Allereerst  vandaag de felicitaties aan Zamira Hirasing !!! Maak er nog een superleuke avond van !!!


Welkom op mijn Carpe Diem-blog !!!
We zijn allemaal mensen. En zoals iedereen kan het een dagje tegen zitten !


Ik probeer zelf elke dag alles uit het leven te halen. Soms lukt het niet.
Website Sochicken.nl , kwam met veel tips om je weer lekker te voelen na een mindere gebeurtenis.


Zie hieronder de beste 6 tips van mij voor jou:



1. Bel een vriend of vriendin !

Dit is een van de beste dingen die je kan doen. Zo kan je ook zien of hij of zij wel een goede vriend is. Een afspraak maken om samen te gaan stadten, bioscoop pakken of  uit eten gaan is heel goed. Dit soort sociaal contact is beter dan Facebook of WhatsApp. De juiste afleiding kan echt wonderen doen !!!


2. Ga sporten !

Al is het maar voor een half uurtje. Fietsen, hardlopen en cardiotraining zijn de ideale sporten, waarbij hormonen vrijkomen die je een goed gevoel meegeven. Dit is ideaal om de stress te verminderen en lekker tot rust komen.


3. Troost jezelf met lekker eten !

Als je in een dipje zitten, kan het goed zijn, om jezelf lekker te verwennen met lekker voedselVoor mij is het persoonlijk Italiaans en Surinaams eten en KFC !!! Mmmm.. lekker !!! Als je een rotdag hebt gehad gun jezelf na afloop gewoon die chocoladereep, doen !!!


4. Doe een dutje (even slapen) !

Dit is een topper voor mij, omdat ik weet dat moeheid bij mij negativiteit versterkt. Doe een dutje en word wakker met een compleet ander humeur !! It is magic and it works !!!


5. Ruim je huis lekker op !

Als je je klote voelt, kan het goed helpen om je huis op te ruimen. Je aandacht en focus gaat weg van het probleem. Het schoonmaken geeft ook een bevredigend gevoel. Na afloop zit je in een lekker fris huis !!!


6. Trek je even terug !

Trek je even terug en ontwijk andere mensen, om je negatieve gevoelsbalans weer om te draaien. Denk aan een uurtje een boek lezen, even "Gamen" op je PC. Soms voel je je gewoon even lekkerder zonder andere mensen om je heen. Als ik in de metro of bus zit (na het werk), hoop ik soms geen bekende te zien, dan wil ik tijd voor mezelf.



 Ik hoop dat deze snelle tips je helpen om jezelf weer snel goed te voelen.
Al deze tips zijn goud waard, op de website staan meerdere, maar deze 6 zijn voor mij het best !!!

bron : www.sochicken.nl

Groeten Giovanni

No comments: