Monday 30 July 2012

The London Games !!!!

(London 2012)

Amsterdam 30 juli 2012,


Ik ben een echte sportliefhebber !!
En ik zal eerlijk zijn, wat heb ik een spijt van, dat ik nu niet in Londen zit.


Ik was de afgelopen dagen vrij en dan wordt je thuis gegijzeld door Sportbeelden op Nos.nl 
Je wilt natuurlijk alles zien.  Dus keek ik naar Live-Streams om alle bloed, zweet en tranen te zien.


En dan denk je ... woow. Het zou zelf leuk zijn geweest om er zelf aan mee te doen. De Spelen zijn een leuke kennismaking met sporten die ik doorgaans niet ken.


Voorbeelden:  Handboogschieten en Schermen lijken me echt gave sporten om te beoefenen. Ik ben er niet echt bekend mee. Maar het ziet er echt picobello uit !!!




Mijn Olympische Hoogtepunten tot nu toe :


 * De Olympische titel  van de Fransen op de 4* 100 meter zwem-estafette !! De wraak op de Amerikanen, nadat Amerika goud won 4 jaar geleden en toen de Fransen versloeg.


* De Braziliaanse dames volleybalploeg,  allemaal Beyoncé  -look alikes , mmmmm !!


*  De spectaculaire Beach-Volleybalwedstrijden in een prachtige setting in Londen-City (Horse Guard Parade-stadion)


* De gouden medaille van de 38 jarige Alexander Vinokourov  uit Kazachstan op de wielerwedstrijd.


* Zilver voor de Nederlandse dames op de 4*100 meter zwem-estafette , met Ranomi Kromowidjodjo !!


* Goud voor de 15 jarige (!) Ruta Meilutyte uit Litouwen op de 100 meter schoolslag , prachtig !!!



Gio kijkt uit naar en support  :

* Ranomi Kromowidjodjo (NED) op haar zwemnummers
* Michael Phelps (USA) op zijn zwemnnummers
* De Braziliaanse Voetbalploeg
* De Amerikaanse Basketbalploeg
* De Jamaicaanse Atleten , vooral Usain Bolt (JAM)
* De Aziatische atleten met hun discipline , vooral de Chinezen
* De Britse sporters, vooral met hun thuisvoordeel
* De 17 jarige Missy Franklin (USA) uit Amerika op haar zwemnummers
* Mijn hoop dat China toch meer medailles naar huis meeneemt dan USA 


meer info :
 Officiële website
Nos -Olympic site


Groeten Givani

No comments: