Tuesday 23 October 2012

De Halve van A'dam : 1 uur 39 min 17 sec.



 "Running is the greatest metaphor for life, because you get out of it what you put into it."  
Oprah Winfrey 



Amsterdam 23 oktober 2012,


 "1 uur 39 min 17 seconden over 21 km " 



Woow, ..ik ben echt zeer blij deze Halve van Amsterdam, voor de vierde keer te hebben gelopen.


(Foto genomen door Somaira op Mauritskade)
Amsterdam is en blijft  "prachtig" vanwege het passeren van het sfeervolle Vondelpark , de Oosterparkbuurt ( waar ik opgegroeid ben), de finish in het Olympisch Stadion en de duizenden buitenlandse meelopers uit verre streken.



Somaira (zus) en Dorette (moeder). Echt superleuk , dat jullie me kwamen aanmoedigen bij Mauritskade !! Was zeer aangenaam, die fotoshot is leuk !!!


Ondanks mijn kramp in de benen in Vondelpark en bij Mauritskade, waarbij ik tijd verloor , ben ik  trots op mij 1 uur 39 min. Vooral ook om dat ik nieuwe records heb gelopen op zowel de 5 km als 10 km tijdmetingen.
(Finish in Olympisch Stadion A'dam)


Mijn doel is om altijd een Halve Marathon te lopen tussen de 1:38:00 en 1:40:00. Dus ik ben zeer content !!!


De voorbereiding op deze Halve Marathon stond in het teken van mijn achillespeesblessure. Dit is een "overbelasting" die je alleen in de ochtend voelt , als je opstaat. En daarna in de loop van de dag voel je hem niet meer.


Je mag deze overbelasting nooit negeren. Ik liep dan ook uit voorzorg op gel-hielkussens. Dit is een soort hakverhoging, die je in je schoenen stopt, met als doel de achillespees te ontlasten.
(Mijn versleten Nike Vomero-4,
tijd om op te bergen)


Dit was ook het laatste loopevenement op mijn schoenen, De Nike Vomero-4 . Eigenlijk schandalig van mij dat ik er nog op loop na pakweg 3 jaar. Ze zijn versleten, maar ze lopen ..oh zo lekker.


(1277 km op één paar schoenen)



Mijn GPS horloge geeft aan dat ik op mijn schoenen in totaal : 1277 km erop heb gelopen. Mag eigenlijk niet. (ze moeten na 500 km  vervangen worden)


Volgende week doe ik de VU-Gebouwenloop van 10 km . Dit is een evenement, waarbij je door alle trappen , hallen en gebouwen van het VU moet lopen.


Hou jullie op de hoogte!

Groeten Giovanni



Uitslag

5 km
Nieuw record: 20 min 42 sec.
Oud record: 20 min. 57 sec (26/09/12)

10 km
nieuw record is: 42 min 34 sec.
oud record was  43 min  49 sec (14/04/12)

Details

 Startnummer 24410
NaamGiovanni Monsanto
WoonplaatsAmsterdam Zuidoost
LandNED
AfstandMizuno Halve marathon
CategorieMan
Totaal plaats1635 / 12731
Categorie plaats1515
Snelheid12,750 km/uur
Netto tijd1:39:17
Netto tussentijden (verschil)
5 kilometer20:42
10 kilometer42:34
15 kilometer1:06:20
Persoonlijke foto + videoShareDeel je prestatie
Je relatieve finishpositie in het totale deelnemersveld van de Mizuno Halve marathon:
Nog meer loopplezier, schrijf je in voor een van de volgende evenementen:
PWN Egmond Halve MarathonZondag 13 januari 2013
Groet Uit Schoorl RunZondag 10 februari 2013
Runner's World Zandvoort Circuit RunZondag 24 maart 2013
Voorkom een teleurstelling en schrijf je nu in

No comments: