Tuesday 18 September 2012

Davis Cup Tennis - Ned-Zwi - Amsterdam !!!

(A'dam-Westerpark,  mini-stadion 6000 toeschouwers)
(foto: Robin Haase links, Roger Federer rechts)

Amsterdam 17 september 2012,


(Terugkomend op de verkiezingen , ik heb uiteindelijk strategisch PvdA gestemd. Op het laatste moment besliste ik om toch op deze partij te stemmen)
(Roger Federer,  nummer 1 v/d wereld)


Wat een superweekend was dat !!! Amsterdam was helemaal in de ban van Davis-Cup Tennis.


Davis Cup is een tenniswedstrijd tussen landen.  Nederland speelde afgelopen weekend tegen Zwitserland.


Vijf partijen werden gespeeld over drie dagen. Vrijdag twee, zaterdag een en zondag de laatste twee.

(Zwitserse supporters)

In Amsterdam -Westerpark hadden ze een tijdelijk stadion gebouwd voor 6000 toeschouwers. Het zag er allemaal gelikt uit, alsof ik op Wimbledon of Roland Garros was beland.


Ik was er zaterdag en zondag. Zaterdag was ik alleen en ben stiekem naar binnen geslopen (gratis) en zondag had ik wel de officiële kaarten ( met Somaira , mijn zus, samen).


(Oranje supporters)
Zwitserland speelde wedstrijden met Roger Federer. De huidige nummer één van de wereld. Ik denk dat ook daarom de kaarten snel in de verkoop gingen.


Ik heb echt super de super genoten ook al verloor Nederland met 2-3. Wat me bijbleef, was het fanatiek gejuich tussen alle punten van de Nederlandse en Zwitserse supporters. Normaal bij Wimbledon of andere toernooien zie je dat nooit.


Het schijnt dat Somaira en ik op Nederland 1 , Studio Sport te zien waren, bij een samenvatting op zondag.


Website : Daviscup