Saturday 18 June 2016

New York 2016 - dag 12

New York, 18 juni 2016

Highlights van de dag:

* Bezoek aan Coney Island
* The Mermaid Parade - "zeemeerminnen parade"
* Strand van New York
* Chelsea Market
* uitgaan in Highline Ballroom

(vandaag de metro gepakt, 110th street, waar ik verblijf voor de Mermaid Parade, dit is het officiĆ«le begin van het strandseizoen in NY)

(deze dame, ook op het station, was er duidelijk voor gekleed)

(moest met D -train helemaal naar Brooklyn-Coney Island en dat duurde echt heel lang, anderhalf  uur met overstappen)

(het feest begon al in de metro, als ik geweten had, dat iedereen zo verkleed ging,  had ik misschien....mmm.....)

(mensen deden hun uiterst best om zo verkleed mogelijk te verschijnen, je ziet het niet, maar deze dame had blauwe lenzen in)

(Coney Island verwelkomt je, er hangt echt een soort van ouderwetse Rock n Roll jaren 50 sfeer, echt prachtig)
(Luna Park had alle mogelijke attracties , die je kan bedenken, rollercoasters, spookhuis, reuzenrad, boxauto's, bungee jump etc... noem maar op)

(een bekende attractie is Wonder Wheel- stond een rij tot aan Tokyo, om erin te gaan)

(mermaid parade was echt awesome !!!!)

(mooie zeemeerminnen-lingerie)

(sfeer was echt , een beetje van hippie jaren 70 sfeer)

(hier een oproep van zeemeerminnen om te denken aan het milieu)

(en passant een Portoricaanse brassband)

(zeemeerminnen catsuits- i love it)

(zowaar de Atlantische Oceaan, New York heeft een strand en het was druk !!!!!)

(Turkije, Spanje,....nee het is New York)

(afgezet gedeelte voor de LifeGuard en die was ook nodig, later bleek een man een hartaanval te krijgen, het moet goed afgelopen zijn, assistentie was er genoeg, alles liep volgens protocol, maar er was wel enorme paniek)
 
(strand is me zeer bevallen, het is een combinatie van Zandvoort meets Efteling, komt door het enorm pretpark naast het strand)

(Vrouwen in New York, echt heel mooi,  ik word elke dag, elke uur weer verliefd)

(na afloop van Coney Island weer naar Chelsea in Manhattan, zo duurde lang, zeker langer als een uur)

(hier een Google kantoor in Chelsea-Manhattan)

(Chelsea Market , een upscale markt , heel leuk voor de toeristen)

(Chelsea market heeft een premium uiterlijk)


(de prijzen van produkten zijn ook wat duurder, maar desondanks een leuke ervaring, deed me denken aan de overdekte markten die je in Madrid vaak tegenkomt)

(ben blij dat ik Chelsea Markt toch nog had bezocht, als je er naar de wc moet, kan er wel een rij zijn, ze hebben voor de mannen , drie wc's, maar ze zijn toch wel gratis beschikbaar)

(terrasje naast Chelsea Markt, premium gevoel overheerst)

(dit was mijn blunder, ik zou naar een optreden van Rebirth  Brass Band gaan, maar tot mijn verrassing was er een popconcert van ZoSo aan de gang, tickets had ik al.. Rebirth Brass Band zou morgen, zondag, optreden, misschien ga ik morgen nog)

(ondanks blunder, toch redelijk vermaakt met ZoSo, ze deden covers van Led Zeppelin, onder andere Stairway to Heaven)

No comments: